Peugeot 301 1.6 HDi - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-05-24 3:30

Nieskomplikowana technicznie "trzystajedynka", to dobry pojazd na niepewne czasy kryzysu. Duży, przestronny i przyzwoicie wyposażony już w podstawie francuz, jest jednocześnie tani w zakupie, a z powodu prostych rozwiązań i małolitrażowego silnika, nie zrujnuje domowego budżetu w trakcie eksploatacji. Ze względów bezpieczeństwa już w podstawie oferuje 4 poduszki powietrzne i kilka systemów wspomagających jazdę. Jednym z największych plusów Peugeota jest jego niska cena, stawiająca w kłopotliwej sytuacji konkurencję. W PIĄTYM ODCINKU dziennika SuperAuto24.pl prezentujemy systemy zabezpieczeń oraz cennik oferowanego w salonach sedana. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika znajdzie się podsumowanie testu.

Peugeot 301 - BEZPIECZEŃSTWO

Ze względów bezpieczeństwa już podstawowa odmiana oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia z przodu to standard, co umożliwia zmniejszenie siły nacisku na klatkę piersiową w chwili zderzenia. Regulacji ich wysokości niestety nie ma wcale. Czujniki niezapiętych pasów dotyczą jedynie miejsc w przednim przedziale (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka i świetlną kontrolką). Podobnie o nie zamkniętych drzwiach informuje świetlna ikonka na desce rozdzielczej.

>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary taniego sedana <<<

Z tyłu samochód dysponuje 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z systemem automatycznego zwijania. W dbałości o najmłodszych zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych, z dodatkowym górnym mocowaniem. Zagłówki foteli przednich są regulowane, ale z tyłu mimo trzech miejsc kanapa ma tylko dwa zagłówki (środkowy nie występuje wcale). Na dodatek przez zintegrowanie z oparciami nie ma możliwości ich regulacji. U wyższych osób siedzących z tyłu, ochrona kręgów szyjnych w przypadku kolizji będzie więc niewystarczająca.

>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

W dbałości o bezpieczeństwo podróżnych montowany jest pakiet elektronicznych asystentów wpływających na lepsze panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca już w podstawie ma kontrolne systemy wspomagające, w skład których wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Auto przed kradzieżą zabezpiecza seryjnie montowany immobilizer oraz centralny zamek ze zdalnie sterowanego kluczyka pilota. Przycisk automatycznego ryglowania zamków drzwi wpasowany w konsolę środkową także jest standardem. Dodatkowy alarm przeciwkradzieżowy z ochroną obwodową, zmniejszający ryzyko utraty auta, figuruje w katalogu dodatków.

>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przydatną opcją okazują się czujniki parkowania tyłem, ale wymagają dopłaty 1 000 zł i są dostępne jedynie w wariancie ALLURE. Reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją. Regulator prędkości z ogranicznikiem jest także oferowany w opcji w cenie 1 000 zł.

Peugeot 301 - OŚWIETLENIE

Reflektory halogenowe zintegrowane z kierunkowskazami, mają manualną regulację wysokości poziomu światła z wnętrza kabiny i funkcję lamp do jazdy dziennej. Wpasowanych w zderzak okrągłych lamp przeciwmgłowych nie ma tylko w podstawowym wariancie ACCESS (w pozostałych standard). Tylne klosze zespolonych lamp z nowoczesnymi biało-czerwonymi obudowani ładnie wyciągnięto na boki błotników. Trzecie światło STOP montowane za tylną szybą jest seryjne, tak samo jak białe obudowy małych bocznych kierunkowskazów.

Peugeot 301 - GWARANCJA

Zwiastunem nowego trendu francuskiego producenta jest 5-letnia gwarancja bez limitu przebiegu. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy zabezpieczone antykorozyjnie dysponują gwarancją na perforację nadwozia na okres 12 lat.

>>> Peugeot 301 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Peugeot 301 - CENA

Najtańszy nowy Peugeot 301 kosztuje w promocji 40 500 zł w podstawowej wersji wyposażenia ACCESS z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 VTi 72 KM. Za najtańszą wysokoprężną odmianę 1.6 HDi 92 KM trzeba zapłacić w salonie w promocji 47 000 zł.

Identyczny opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Peugeot 301 1.6 HDi 92 KM w najbogatszej wersji wyposażenia ALLURE kosztuje w salonie w promocji 54 600 zł

silnik / wersja
ACCESS
promocja
ACTIVE
promocja
ALLURE
promocja
1.2 VTi 72 KM  5M
40 500 zł
38 100 zł
46 500 zł
43 300 zł
49 700 zł
46 300 zł
1.6 VTi 115 KM  5M
-
52 000 zł
48 400 zł
55 200 zł
51 400 zł
1.6 VTi 115 KM  Automat 4A
- - 60 200 zł
56 000 zł
1.6 HDi 90 KM  5M
50 500 zł
47 000 zł
55 500 zł
51 700 zł
58 700 zł
54 600 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Peugeota 301.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki