Peugeot 308 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-21 16:27

Peugeot 308 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Peugeot 308 za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA PEUGEOT 308 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Peugeot 308, ranking niezawodności, ZDJĘCIA PEUGEOT 308 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie PEUGEOT 308 tylko na Superauto24.pl.

Peugeot 308 – WSTĘP

Peugeot 308 to typowy przedstawiciel segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Na rynku pojawił się w 2007 roku zastępując model 307. Peugeot 308 występuje na rynku jako: hatchback, coupe cabriolet oraz kombi. Na jego bazie zbudowano także SUV-a nazwanego 3008.

>>> Peugeot 308 2011 – CENA od 51,4 tys. zł

Starsze modele:

>>> Peugeot 308 2009 – CENA od 35,9 tys. zł

>>> Peugeot 308 2008 – CENA od 25,7 tys. zł

W Polsce Peugeot 308 w podstawowej wersji Access z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 98 KM kosztuje 51 400 zł.

Peugeot 308 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o 308-ce. Niezadowoleni jednak także są :

> kierowca:  Żaden nowy model niezależnie od reprezentowanego segmentu niczym wielkim na tle 308 mnie nie zaskoczył. 308 to taka średnia klasa z odciętym tyłem. Ale wierzę posiadaczowi, który jest rozczarowany w stosunku do BMW 525 :-)- auta 3x droższego. Teraz wiem, że gdybym miał wybór pomiędzy 3 letnim 308 a nowym np. Tata Indica lub Kia Picanto czy 107 to powinienem zostać przy 3 letnim aucie 2x wyższej klasy i 2x droższym. Z uśmiechem podchodzę do opinii negatywnej, w której osoba pisze o wymianie wycieraczek przez otwartą maskę.... No cóż jak na kilka lat użytkowania 308 ;-))) nie wiedzieć, że jest tzw. położenie serwisowe wycieraczek. Podobnie z wymianą żarówki -jest rozwiązanie choć nie tak spektakularne . Przy kupnie samochodu, a nie oglądaniu w salonie ;-))) jest dołączana instrukcja. Poza tym dodam, że lakier jest dość delikatny i podatny na zarysowania

> człowiek: Jeżeli ktoś chce od samochodu, żeby zawiózł go z punktu A do pktu B, to proszę bardzo - niech kupuje. Zapomnijcie jednak o jakiejkolwiek przyjemności z jazdy, o możliwości sensownego i bezpiecznego wyprzedzania. Skrzynia biegów woła o pomstę do nieba (hacząca dwójka to po prostu skandal). Silnik łyka olej i płyn chłodniczy, co w nowym aucie z salonu jest po prostu skandalem. Nie polecam tego auta nikomu przy zdrowych zmysłach. Kupiłem, bo "stało na placu u dealera" i było od ręki. Strzeżcie się tego wehikułu.

> piter: Bardzo dobry samochód. Zaskakuje dynamiką a porównuję z poprzednią 307 110 KM. Oczywiście cudów nie ma. Nie ma zapasu mocy np. przy obciążeniu i wyprzedzaniu pod górę. Ale w normalnych sytuacjach absolutnie wystarczający. Poza tym jest świetnie wykończony łącznie z detalami. Do tego świetnie współpracujący z całością silnik. Mimo podobnej konstrukcji auto lepsze od 307

> NHY: Kupiłem ten samochód ze względu na cenę, ale teraz tego mocno żałuję. To papierowy samochód. Po 10000 padły tarcze hamulcowe, hmm norma? Zawieszenie stuka rypi itp. Ale najgorsze jest to jak salon peugeota podchodzi do klienta, to po prostu żałosne szkoda słów. Nie polecam signella i oczywiście tej marki. Ostrzegano mnie przed francuzami ale byłem...? teraz już wiem.

Peugeot 308 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Peugeot 308 – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Struk / Auto Motor i Sport: W Peugeocie mamy do dyspozycji ogromne kieszenie w drzwiach, kieszenie w oparciach przednich siedzeń i nawet zamykany schowek w podłokietniku. Przestronnie jest z tyłu, a brakować może jedynie „powietrza" nad głową. Częściową winę za ten fakt ponosi szklany dach (dostępny za 1800 zł tylko w najbogatszej wersji Premium), jaki znajdował się w wyposażeniu testowego auta. Z przodu w „308" jest ogromna ilość miejsca, szczególnie po przesunięciu foteli maksymalnie do tyłu. (…) Peugeot w swoim wnętrzu oferuje świetne styl i jakość. Ma porządne materiały (testowana wersja miała nawet kokpit obszyty skórą!), czytelne zegary z białym cyferblatem i sporo ładnych detali, jak choćby chromowane obwódki dookoła wlotów powietrza. Obsługa też nie nastręcza kłopotów, choć największa krytyka należy się fabrycznemu radioodtwarzaczowi z masą niewielkich przycisków, którymi obsługuje się też opcjonalną nawigację satelitarną.

Aleksander Pławski /Autogaleria.pl: materiały użyte do wykończenia kabiny 308 są jak na klasę kompakt naprawdę dobrej jakości, a spasowanie poszczególnych elementów nie budzi większych zastrzeżeń. Oczywiście, nie wszystko jest na tip-top, ale jasna tapicerka i miękka, kremowa góra deski rozdzielczej wersji Premium powodują, że tzw. "jakość odczuwalna" stoi w tym aucie na wysokim poziomie. Dobre wrażenie potęgują bardzo ładne, stylowe, choć czasem nieco zbyt mało czytelne zegary na białych cyferblatach. (…) Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica ma może odrobinę zbyt dużą średnicę, ale jest wygodna i bardzo dobrze leży w dłoniach. (…) Pomiędzy siedzeniami umieszczono wygodny, przesuwany podłokietnik, kryjący w sobie dość pojemny schowek. Kieszenie boczne w drzwiach także są bardzo przyzwoite. Generalnie wnętrze tego Peugeota jest zaprojektowane z gustem i nieźle przemyślane pod względem ergonomii.

Zawieszenie jest przyjemnie sprężyste. Auto prowadzi się dzięki temu pewnie i komfortowo. Atakowanie zakrętów ze zbyt dużą prędkością nie powoduje przechyłów typu "dotykam głową asfaltu", a 308 nie jest też przy tym przesadnie twarde. Rzec by można, że ta dosyć przecież prosta konstrukcja (McPherson z przodu i belka skrętna z tyłu) jest zestrojona bardzo harmonijnie i pasuje do rodzinnego charakteru tego samochodu. Szkoda tylko, że przy najechaniu z większą prędkością na próg zwalniający czy też "pozimową" dziurę-niespodziankę w jezdni, ucierpieć mogą nasze uszy. O ile do wyciszenia kabiny od pracy silnika i odgłosów z zewnątrz nie można mieć większych zastrzeżeń, to przy kontakcie z nieoczekiwaną przeszkodą drogową "zawias" Peugeota potrafi głośno grzmotnąć powodując, że zaczniemy patrzeć w lusterko wsteczne, bacznie obserwując, czy za nami nie zostało jedno z kół lub tylna klapa.

Peugeot 308 – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 32, 4 sierpnia 2008 r.) testował Peugeota 308 1.6 w wersji Premium:

W opinii testujących atuty Peugeota 308, to wygodna pozycja i dobra widoczność. Żadnych zastrzeżeń nie budzi funkcjonalność pojazdu. Przyjęcie poprawnej pozycji przez prowadzącego umożliwia dwupłaszczyznowo regulowana kierownica oraz fotel sterowany także w pionie. -Podobała nam się również dobra widoczność do tyłu. Bez trudu znajdziemy miejsce na drobiazgi niezbędne podczas podróży. To zasługa dużego schowka przed pasażerem z przodu, obszernych kieszeni na drzwiach, schowka w podłokietniku oraz mnóstwa mniejszych skrytek. Jeśliby to komuś nie wystarczyło, to za 900 zł dostępny jest pakiet, który oprócz regulacji lędźwiowej przednich siedzeń i podłokietnika z tyłu obejmuje także schowki pod przednimi fotelami oraz okienko w tylnej kanapie umożliwiające transport długich przedmiotów – pisze red. Tomasz Kamiński.

Peugeot 308, to według AŚ praktyczny kompakt opakowany ciekawym stylistycznie nadwoziem. Fotele można na różne sposoby ustawiać, a nawet wyjmować, dzięki czemu uzyskuje się spory bagażnik. Silnik ma przeciętną dynamikę. Pozytywna ocena należy się skrzyni biegów. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności.

Peugeot 308 1.4 VTi 98 KM  – DANE TECHNICZNE

 Peugeot 308    DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                        4,276/1,815/1,498
 Rozstaw osi (metry)  2,608
 Masa własna (tony)  1,271
 Pojemność bagażnika (litry)  348
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  60
 SILNIK  VTI
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  72 / 98 (6000 obr./min)                                                
  Moment obrotowy (Nm)  136 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  182
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  12,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,1
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,3
 CENA  
 listopad 2011  51 400 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  WIP NAV - 3300 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Peugeot 308 1.4 - SPALANIE

Według danych producenta, Peugeot 308 z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 98 KM spala: 8,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Peugeot 308 z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,0 l/100 km
* W TRASIE - 6,3 l/100 km

Peugeot 308 (2011) – CENA

W Polsce Peugeot 308 w podstawowej wersji Access z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 98 KM kosztuje 51 400 zł. Najdroższa odmiana GTI 2012 z silnikiem benzynowym 1.6 THP 200 KM kosztuje 85 400 zł.

Peugeot 308 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Peugeot 308 2011 r. – cena od 46 tys. zł

>>> Peugeot 308 2010 r. – cena od 38,2 tys. zł

>>> Peugeot 308 2007 r. – cena od 34 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki