SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Renault Clio Grandtour 0.9 TCe - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

23.08.2013, godz. 01:30
Renault Clio Grandtour
foto:

Przywiązanie do wysokich standardów bezpieczeństwa marki Renault, przekłada się na dobre wyposażenie standardowe oraz wysoką notę 5 gwiazdek uzyskanych w testach zderzeniowych Euro NCAP. Inną zaletą nie najgorzej skonfigurowanego już w podstawie miejskiego kombi, jest jego niewygórowana cena zakupu. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to zestawienie cen oferowanego w salonach kombi oraz opis elementów wpływających na bezpieczeństwo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Renault Clio Grandtour - BEZPIECZEŃSTWO

Podstawowo na pokładzie małego francuskiego kombi klienci znajdą cztery poduszki powietrzne. W ich skład wchodzą airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki bezpieczeństwa chroniące tułowia, głowy i klatki piersiowe. Niestety kurtyny w Grandtourze nie występują, co dziś jest w większości nowych samochodów jest standardem wyposażenia. W aucie zastosowano na wszystkich miejscach trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli dodatkowo pasy mają regulację wysokości i napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z dźwiękową oraz świetlną sygnalizacją niezapięcia, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedziskach tylnej kanapy i przednim fotelu pasażera.

Kierowcy dodatkowo asystują różne systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Clio seryjnie posiada: Hill Start Assist (system wspomagania ruszania pod górę), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony ze wspomnianym wyżej AFU (wspomaganie nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych, zwiększające ciśnienie w układzie hamulcowym), ESC (elektroniczny system dynamicznej kontroli toru jazdy) z ASR (kontrolą zapobiegania poślizgom kół pędnych przy ruszaniu). Standardem jest też regulator-ogranicznik prędkości.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Fabrycznie każde Clio Grandtour dysponuje immobiliserem, czyli kodowanym system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z karty pilota i guzikiem startowym w desce, to również standard. System RENAULT HANDS FREE, który nie wymaga nawet wyjmowania karty pilota z kieszeni montowany jest jedynie w najbogatszym modelu INTENS. Oferuje on zbliżeniowe odblokowywanie zamków i automatyczne ryglowanie po oddaleniu się od wozu.

Instalacja z autoalarmem to dodatkowy koszt 300 zł. W kabinie znajdziemy jeszcze przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarcie drzwi. W razie obawy zarysowania wozu z pomocą mogą przyjść zbliżeniowe radary w zderzakach dostępne w opcji za 1 000 zł, lub kamera cofania zintegrowana z systemem multimedialnym R-link (cena systemu 2 200 zł).

Renault Clio Grandtour - OŚWIETLENIE

Obok halogenowych reflektorów ze zintegrowanymi kierunkowskazami, zgrabnie wkomponowane w pas grilla seryjne LED-owe światła do jazdy dziennej. Dodatkowe czujniki zmierzchu uruchamiające światła mijania wraz z czujnikami deszczu wprawiające w ruch wycieraczki przednie, są montowane tylko w najbogatszym INTENS. Wariant ten posiada również w zderzaku okrągłe lampy przeciwmgłowe (w pozostałych dopłata 600 zł).

Duże tylne lampy z biało-czerwonymi kloszami ładnie świecą po zmroku. Trzecie światło STOP za szybą tylną jest montowane seryjnie. Lusterka boczne niezależnie od odmiany posiadają wbudowane kierunkowskazy.

Renault Clio Grandtour - GWARANCJA

Samochody Renault objęte są 2 letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów na wszystkie wady materiałowe, montażowe oraz fabryczne, licząc od daty wydania pojazdu pierwszemu właścicielowi wpisanej w książce gwarancyjnej. Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i jest objęte 12-letnią gwarancją na jego perforację. Dodatkowa Formuła Non Stop daje możliwość wykupienia gwarancji na okres 5 lat.

Pomoc Assistance w razie awarii auta na terenie całej Polski oraz krajów europejskich oferowana jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Assistance zapewnia naprawę pojazdu na miejscu, a w przypadku braku możliwości dokonania takiej naprawy, samochód zostanie odholowany do najbliższej Autoryzowanej Stacji Obsługi RENAULT.
W przypadkach uzasadnionych zakresem oraz czasem trwania naprawy można otrzymać samochód zastępczy.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Najnowsze Clio czwartej generacji w odmianie 5-drzwiowej, w przeprowadzonych testach zderzeniowych niezależnej organizacji badawczej Euro NCAP otrzymało najwyższą notę 5 gwiazdek.

Renault Clio Grandtour - CENA w POLSCE

Najtańsze Clio Grandtour w podstawowej wersji wyposażenia LIFE z silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM, kosztuje 43 950 zł. Za najtańszego diesla 1.5 dCi 75 KM, trzeba zapłacić w salonie 53 900 zł.

Opisywane i testowane przez redakcję SuperAuto24.pl Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 90 KM w wersji wyposażenia INTENS to wydatek 57 850 zł.

wersja/silnik LIFE BUSINESS ZEN INTENS
1.2 16V 75 KM 43 950 zł 45 000 zł 48 000 zł -
Energy TCe 90 KM - - 52 950 zł 57 850 zł
dCi 75 KM 53 900 zł 53 900 zł 56 900 zł -
TCe 120 EDC - - 61 450 zł -
Energy dCi 90 KM - 57 700 zł 60 700 zł 65 600 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Renault Clio Grandtour.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: