SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Renault Thalia 1.2 75 KM – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Renault Thalia 1.2 75 KM – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Renault Thalia 1.2 75 KM – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Thalia to model Renault zaliczany do segmentu B, czyli klasy aut małych. Auto spokrewnione jest z modelem Clio. Pierwsza generacja Thalii pojawiła się w 2001 roku, jako nisko budżetowe auto przeznaczone na rynki rozwijające się. Thalia I to w zasadzie Clio z doklejonym bagażnikiem, którego produkcję umieszczono w Turcji. Od 2008 roku na rynku dostępna jest Thalia II generacji, prezentująca się dużo lepiej niż pierwsza wersja. Thalia II więcej wspólnego niż z Clio, ma z rumuńską Dacią Sandero (marka Dacia należy do Renault).

Renault Thalia 1.2 75 KM – OPINIE

Użytkownik Thalii II, Pan Sylwek z Łodzi, pisze w portalu AutoCentrum.pl - Nie polecam. Beznadziejny lakier, beznadziejne wnętrze, słaby silnik, bardzo słaba widoczność do tyłu, totalnie nieodpowiedzialny serwis. Zanim zadacie sobie pytanie: "Czy na pewno chcę kupić Renault Thalia?", to zadajcie sobie inne, ważniejsze "Czy na pewno chcę kupić Renault?". I to może wtedy Was olśni. To auto funkcjonuje na zasadzie papieru toaletowego - kupujecie czysty, gotowy do użycia - ale jak już go użyjecie to...można go tylko wyrzucić i dokładnie spłukać. Tak samo jest z tym modelem i z tą marką. Serwis jest w większości marek słaby, ale jeśli auto jest w miarę solidne, to można to przeżyć. - Kupując to auto macie 100% pewności, że poznacie się, tak jak ja, z serwisantami po imieniu i zamiast chodzić na spacer z synem do parku, będziecie jeździć do ASO z pytanie "czy auto jest już od odbioru, bo miało być na zeszły tydzień?". Nie dziwię się, że jeździ ich tak mało po ulicach - każdy kto ma IQ większe od wieku będzie omijał ten produkt z daleka. Ja wtopiłem i kupiłem - nie wiecie nawet jak bardzo dziś żałuję – dodaje użytkownik Sylwek.

>>> Renault Thalia 1.2 sedan, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Jednak nie wszyscy użytkownicy Thalii są tak bardzo niezadowoleni. - Bardzo udany samochód. Pełni funkcję drugiego auta w rodzinie, mimo tego dużo jeździ. Autko jest bardzo oryginalne jak chodzi o wygląd, ekonomiczne i tanie. W mieście jeździ cicho, ma wysokie zawieszenie, więc o krawężniki i dziury na naszych drogach się nie martwię. Spalanie bardzo przyzwoite (w mieście średnio 7,2/100km) – pisze Piotr W-wa. - Samochodzik jest leciutki (chyba nawet nie ma 1 tony), więc ten silnik (1.2 75 KM) ze spokojem starcza. Do tego masa miejsca z tyłu, bagażnik jak w klasie wyższej. Zasadniczo same plusy poza lakierem, który jest bardzo delikatny - tyle że dziś wszystkie marki taki mają, ekologiczne bajery. Polecam każdemu - dodaje. Inny użytkownik Gormit, pisze - Bardzo lubię ten samochód. Przyjemnie się nim jeździ. Całokształt psuje mi fabryczne radio, które jest do kitu, a które działa z wyświetlaczem w konsoli, więc szkoda wymieniać. - No i światła mijania, których nie sposób wyłączyć, tzn. można jeszcze zostawić włączone pozycyjne. Ale to i tak bzdura – dodaje Gormit. Na podstawie 29 ocen Renault Thalii II, zamieszczonych w portalu Autocentrum.pl policzono, że 86 proc. użytkowników, kupiłoby Thalię 1.2 75 KM jeszcze raz, zaś 14 proc. nie zdecydowałoby się na ten zakup ponownie.

Renault Thalia 1.2 75 KM – test

Tygodnik „Auto Świat miał okazję testować Renault Thalia II w wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi. – (…) powoli zaczynasz rozpoznawać w nowym aucie swoją starą, poczciwą Thalię. Boczek drzwi wygląda tak samo tandetnie jak poprzednio. Kierownica jest daleko od fotela i regulowana jedynie na wysokość. Sam fotel ma niewygodną konstrukcję: jego zagłówek wysunięto za mocno do przodu, a oparcie jest zbyt krótkie – czytamy w „AŚ”. Z prowadzeniem auta w opinii AŚ nie będzie problemów, gdyż układ kierowniczy działa sprawnie i zapewnia wystarczające wyczucie drogi. Jeżeli myślimy o Thalii, jako o aucie dla rodziny z małymi dziećmi, nie będzie to dobry wybór, bowiem po odsunięciu fotela kierowcy w Thalii nie będzie już miejsca na nogi jadących z tyłu – ostrzega „AŚ”. Nie djamy się więc zwieść łagodnie opadającej tylnej szybie, która obiecuje duże wnętrze, gdyż jest to według tygodnika znany designerski trik, który ma optycznie powiększyć samochód. Auto Świat, nr 2/2009.

Renault Thalia 1.2 75 KM – dane techniczne

NADWOZIE  
Rodzaj  Sedan
Dł./szer./wys. (mm)  4261/1639/1439
Rozstaw osi (mm)  2473
Masa własna (kg)  904
Pojemność bagażnika (litry)  506
Pojemność zbiornika paliwa (litry)  50
SILNIK  
Paliwo  benzyna
Liczba cylindrów  4
Maks. moc (obr./min.)  75
Maks. moment obrotowy (obr./min.)  105
OSIĄGI  
Szybkość maksymalna (km/h)  167
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,0
ZUŻYCIE PALIWA  
Cykl miejski (litry/100 km)  7,7
Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,0
Cykl mieszany (litry/100 km)  5,9
CENA OD  
Cena (czerwiec 2011 r.)  32 100 zł
DODATKI  
Ksenony (zł)  nd.
Nawigacja (zł)  nd.
Skórzana tapicerka (zł)  nd.

Renault Thalia 1.2 75 KM – CENA

W Polsce podstawowa wersja Renault Thalia Authentique z silnikiem benzynowym 1.2 75KM kosztuje 32 100 zł. Z kolei najdroższa wersja tego auta, w wersji wyposażenia All Inclusive z silnikiem benzynowym 1.6 16V 105 KM kosztuje 39,6 tys. zł

>>> Renault Thalia 2004 r. – cena od 11 tys. zł

>>> Renault Thalia 2006 r. – cena od 14 tys. zł

>>> Renault Thalia 2009 r. – cena od 23 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter