Seat Ibiza SC – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-29 11:23

Seat Ibiza SC - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Seat Ibiza SC za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SEAT IBIZA SC 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Seat Ibiza SC, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SEAT IBIZA SC - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SEAT IBIZA SC tylko na Superauto24.pl.

Seat Ibiza SC – WSTĘP

Seat Ibiza to popularnym auto segmentu B, czyli klasy aut małych. Produkcja Seata Ibizy rozpoczęła się w 1985 roku i pierwsze auta powstały we współpracy z Fiatem. Kolejne generacje Ibizy powstały już we współpracy z Volkswagenem, do którego należy od lat hiszpańska marka. Aktualnie na rynku dostępna jest V już generacja Seata Ibizy. Wprowadzono ją do sprzedaży w 2008 roku. Ibiza piątej generacji zbudowana jest na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, z której korzystają także VW Polo i Audi A1. Ibiza V dostępna jest jako 5-drzwiowy hatchback, wersja trzydrzwiowa o nazwie Ibiza Sport Coupe, czyli SC oraz kombi - Ibiza ST.

>>> Seat Ibiza SC 2011 – CENA od 36 490 zł

Starsze modele:

>>> Seat Ibiza 2009 – CENA od 28,9 tys. zł 

>>> Seat Ibiza 2005 – CENA od 16 tys. zł

W Polsce za 3-drzwiową Ibizę SC w wersji Entry, z silnikiem benzynowym 1.2 60 KM zapłacimy 36 490 zł. Najdroższa odmiana trzydrzwiowej Ibizy – Cupra, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 TSI 180 KM, z automatyczną 7-biegową skrzynią DSG, to koszt 80 863 zł.

Seat Ibiza SC – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinii o Ibizie w wersji SC na razie nie ma zbyt wiele. Przytoczymy więc te , które są oraz kilka opinii użytkowników Ibizy hatchback 5d. Większość opinii jest pozytywnych, jednak niezadowoleni także są:

> prok: Auto bardzo ładne (zwłaszcza na ładnej feldze), dobrze wyciszone, wysoka kultura pracy silnika, dobre wykończenie deski rozdzielczej

> damlud: W sumie auto jest bardzo ładne i ma niezły silnik i zawieszenie. Jest dużo ładniejsza od nudnej Fabii czy VW Polo i ma dużo żywsze i ładniejsze wnętrze o sportowym charakterze.

> Helwe: Auto jest zwrotne, zrywne bez dużego obciążenia, nie zawiodło mnie na trasie ani w mieście. Estetycznie w wersji sport robi bardzo duże wrażenie.

> Paulo: Wizualnie piękne, prowadzenie - doskonałe. Uważam, że nie ma obecnie lepszego auta w tej klasie. Nie żałuję wydanych ponad 50 tysięcy złotych!

> Michał: Nie jestem zadowolony. Myślałem że jako nowość będzie to ten jedyny samochód, a tu lipa. Trzeba szybko sprzedać złom i kupić coś innego.

> seat ibiza 1.4: Przeciętne auto za znacznie jak za nie duże pieniądze, słaby silnik, plastikowy środek, buda podoba mi się ale to za mało, drugi raz bym go nie kupił no ale widziały gały co brały pretensje mam tylko do siebie. Słowo które najlepiej moim zdaniem charakteryzuje nową ibizę z silnikiem 1.4 to słowo PRZECIĘTNE.

Seat Ibiza - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Seat Ibiza SC – OPINIE DZIENNIKARZY

Dariusz Dobosz / Motofakty.pl: Zawieszenie, chociaż wciąż dość twardo zestrojone, pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Bardzo precyzyjnie działa układ kierowniczy. Przedział pasażerski zapewnia sporo miejsca za pierwszym rzędem siedzeń oraz przyzwoite rozmiary bagażnika (292 l). Mocnym punktem nowej Ibizy jest również stylizacja nadwozia i wnętrza. Pod tym względem hiszpańskie auto zostawia w tyle wielu rynkowych rywali. Ale nie wszystko może się podobać. Ibiza ciągle jest wąska i jadący na przednich fotelach nagminnie trącają się łokciami. Porównując przestrzeń między zewnętrznymi krawędziami oparć przednich foteli, miejsca jest o 4 cm mniej niż w Maździe 2. Chociaż zasadnicze elementy wnętrza wykonano z tworzyw dobrej jakości, nie brakuje wstawek z twarde-go, nieciekawego plastiku. Zawieszenie, chociaż wciąż dość twardo zestrojone, pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Bardzo precyzyjnie działa układ kierowniczy.
 
Piotr Mokwiński / Moto.wp.pl: Wewnątrz pokuszono się o odmianę designerską w stosunku do bliźniaczego Polo i Fabii, jednak jakość zastosowanych materiałów mogłaby być odrobinę lepsza. Faktura plastików w niektórych miejscach jest stanowczo za twarda. Niemniej sam projekt deski rozdzielczej oraz ergonomia nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Zwłaszcza design zegarów ze wskazówkami prędkościomierza i obrotomierza umieszczonymi na godzinie szóstej, nawiązuje bezpośrednio do sportu i skutecznie podnosi atrakcyjność wnętrza. W kwestii dostępnego dla pasażerów miejsca, Ibiza także nie ma się czego wstydzić. Rosnące z każdą generacją miejskie samochody, zapewniają już w miarę przyzwoitą przestronność nawet dla czwórki dorosłych osób. Do tego bagażnik o pojemności 292 litrów dopełnia całości i pozwoli zapakować drobny ekwipunek na weekendowy wyjazd, tudzież cotygodniowe zakupy. Jego regularny kształt ułatwi załadunek (…)

Seat Ibiza SC – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 17-18, 4 maja 2011 r.) testował Ibizę SC 1.4 85 KM:

W opinii testujących, podkreślenie indywidualnego stylu auta, niekolidującego z zachowaniem jego cech funkcjonalnych, to duża sztuka. - Seat pokazuje, że ogień i wodę można pogodzić: znana nie od dziś Ibiza to model o sportowym charakterze, a jednocześnie poprawny w zakresie ergonomii pracy kierowcy- czytamy w AŚ. Pod maską testowanego przez AŚ Seata zainstalowano nie przesadnie mocny motor 1.4. Rzut oka na dane techniczne podpowiada, że nie jest to silnik dla fanów sprintu,  lecz raczej dla harmonijnie prowadzących kierowców, którzy potrafią przestrzegać ograniczeń prędkości. Elastyczny napęd cechuje się spokojną pracą. Bez protestu „ciągnie” już od wolnych obrotów. Maksymalną moc osiąga przy bardzo niskich (jak na nie doładowanego benzyniaka) obrotach, dlatego wkręcanie go „na czerwone pole” nie ma sensu.

To zawodnik innej dyscypliny, nie sprinter. Sztywno zestrojony (jak na polskie warunki – wręcz twardy) układ jezdny zapewnia dużą przyjemność z jazdy. Na łuku czujemy, co dzieje się z autem, a podczas każdego dynamicznego manewru mamy pewność, że podwozie bez problemu poradzi sobie z mocą silnika.

Seat Ibiza SC 1.2 60 KM – DANE TECHNICZNE

 Seat Ibiza SC  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                             4,034/1,693/1,428
 Rozstaw osi (metry)  2,469
 Masa własna (tony)  1,049
 Pojemność bagażnika (litry)  284
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  45
 SILNIK  
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95                                             
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  44 / 60 (5200 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  108 (3000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  155
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  15,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,4
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,4
 CENA  
 listopad 2011  36 490 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

 

Seat Ibiza SC 1.2 60 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Seat Ibiza SC z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 60 KM spala: 7,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Seat Ibiza SC 1.2 60 KM (2011) – CENA

W Polsce za 3-drzwiową Ibizę SC w wersji Entry, z silnikiem benzynowym 1.2 60 KM zapłacimy 36 490 zł. Najdroższa odmiana trzydrzwiowej Ibizy – Cupra, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 TSI 180 KM, z automatyczną 7-biegową skrzynią DSG, to koszt 80 863 zł.

Seat Ibiza SC - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Seat Ibiza SC 2011 – cena od 38,5 tys. zł

>>> Seat Ibiza 2009 – cena od 24,9 tys. zł

>>> Seat Ibiza 2004 – cena od 11 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają