Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka Fabii II po liftingu

2012-03-05 2:00

Druga generacja Skody Fabii urosła w stosunku do swojej poprzedniczki i jednocześnie niesamowicie się zmieniła. Marka zadbała o ciekawszą sylwetkę auta i bardziej charakterystyczne akcenty. Niedawno samochód plasujący się w grupie aut segmentu B przeszedł korzystny lifting nadwozia. PIERWSZY ODCINEK dziennika SuperAuto24, to ocena stylistyki Skody Fabii Combi W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się kolejno: jednostka napędowa, układ jezdny, wnętrze, bezpieczeństwo i cena auta.

Skoda Fabia Combi - WSTĘP

Produkcja Skody Fabii rozpoczęła się w 1999 roku - auto zastąpiło na rynku wysłużony model Felicia. Pierwsza generacja choć była krytykowana za wygląd i słabe wykończenie, niespodziewanie okazała się rynkowym bestsellerem. Na całym świecie sprzedało się ok. 2 milionów Fabii. Klienci mogli wybierać spośród 3 wersji nadwoziowych: 5-drzwiowego hatchbacka, sedana oraz kombi.

Fabia drugiej generacji dostępna jest na rynku od 2007 r. - oficjalnie zaprezentowano ją na początku roku podczas targów w Genewie. Model Combi debiut zaliczył kilka miesięcy później na pokazach we Frankfurcie. Projektanci w przeciwieństwie do poprzedniczki, o wiele bardziej przyłożyli się do wyglądu nowej Fabii. Najmniejsza wówczas w ofercie Skoda urosła i wydoroślała oraz została upodobniona detalami do swoich większych sióstr. Z uwagi na małe zainteresowanie wśród nabywców, marka zrezygnowała w przypadku "dwójki" z wytwarzania wersji nadwozia sedan. Fabia II dostępna jest tylko jako hatchback 5d oraz kombi. Jej produkcja odbywa się w Czechach, w mieście Mladá Boleslav.

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Fabia wpisuje się w grono pojazdów segmentu B, czyli klasę małolitrażowych samochodów osobowych. Model Combi skierowany jest do osób ceniących sobie pojemne i łatwe w prowadzeniu pojazdy, będące jednocześnie niezbyt wielkimi gabarytowo. Model ten jest świetną propozycją dla małych przedsiębiorców, czy często wykorzystywany również w pracy przedstawicieli handlowych. Fabia Combi konkuruje na rynku z: Dacią Logan MCV, Renault Clio Grandtour, Peugeotem 207 SW, czy Seatem Ibizą ST.

Skoda Fabia Combi - STYLISTYKA

Fabia zaledwie w trzy lata po debiucie rynkowym zaliczyła lifting nadwozia, który co ważne wcale nie ograniczył się do kosmetycznych poprawek. Dobrze wyglądający już od początku produkcji przód niewielkiej czeszki, od 2010 roku prezentuje się jeszcze lepiej. Odświeżone modele wyróżniają się nową, o wiele większą atrapą chłodnicy, całkiem zmienionymi reflektorami przednimi oraz zderzakami.

Zadaniem nowej, przekonstruowanej stylistycznie Fabii, jest uwodzenie potencjalnych klientów przednią częścią nadwozia. Ten fragment auta to w końcu pierwszy element, na jaki zwraca się uwagę. Z tego powodu pionowe linie wyróżniające przód samochodu przed liftingiem, zastąpiono kreskami poziomymi. Auto dzięki temu zabiegowi optycznie wydaje się być teraz szersze. Żebrowany grill z chromowanym wykończeniem jest o wiele ładniejszy, a znacznie poszerzone trójwymiarowe lampy w połączeniu ze światłami przeciwmgielnymi w zderzaku, upodobniły Fabię do większej Octavii. Na masce znalazły się charakterystyczne dla wszystkich modeli Skody przetłoczenia łączące się z dużym emblematem marki "na dziobie".

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Testowana przez redakcję SuperAuto24 Skoda Fabia Combi, to wersja wyposażenia Ambition z dołożonymi pakietami. Nasz model wyglądał zdecydowanie lepiej od swoich koleżanek w uboższych wersjach, głównie dzięki soczewkowym reflektorom. Testowa Skoda posiadała przednie skrętne lampy projekcyjne z funkcją doświetlania zakrętów lamp przeciwmgielnych (koszt zestawu 1 300 zł) oraz dodatkowe spryskiwacze reflektorów przednich (cena 600 zł).

Zwarta i spokojna bryła nadwozia Fabii jest stałym gościem na polskich drogach. Model ten jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów na polskim rynku. Patrząc na auto z boku ciężko dopatrzeć się jakiegoś charakterystycznego punktu. Miejski "kombiak" Skody jednak nie potrzebuje żadnych stylistycznych bajerów, bo zwyczajnie nie ma sensu poprawiać czegoś, co wygląda wystarczająco dobrze i świetnie się sprzedaje.

Sylwetka auta jest gładka. Wzdłuż karoserii przez błotniki i drzwi przebiega tylko jedno przetłoczenie, tuż pod linią okien. Po środku drzwi przyklejono czarne ochronne listwy (wersje Ambition i Elegance), by na nadwoziu choć trochę coś się działo. Błotniki również utrzymano w tym samym stylu - są gładkie bez zbędnych wyobleń. Dobrze, że na dachu mogą się znaleźć relingi stanowiące akcent nie tylko wykończeniowy, ale też funkcjonalny. Element ten kolorze czarnym kosztuje 700 zł, w wersji srebrno-czarnej wymaga zapłaty 1 200 zł.

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<

Tylna część wozu wygląda po prostu dobrze. "Zadek" jest typowy dla aut typu kombi. Rozciągające się delikatnie na błotniki czerwone lampy umiejscowiono po bokach i nie kombinowano z wpasowywaniem ich w słupki tylne. Gładkość klapy bagażnika przełamuje pozioma linia wraz z wnęką na tablice rejestracyjną. Trzecie światło stopu i wycieraczka ze spryskiwaczem to standard.

WIDEO - zobacz z bliska Skodę Fabię II Combi:

Skoda Fabia - FELGI

Producent dysponuje w ofercie sporą gamą obręczy. Klienci decydujący się na nową Fabię u jednego z dilerów, mają do wyboru kilkanaście wzorów. Oferta rozpoczyna się od podstawowych stalowych "czternastek" lub "piętnastek" z pełnymi kołpakami. Nie brakuje też felg ze stopów lekkich, możemy wybierać wśród czterech rozmiarów obręczy: 14", 15", 16" i 17".

Skoda Fabia Combi - KOLORY NADWOZIA

Auto oferowane jest w jednym z 15 kolorów nadwozia. Lakiery metalizowane wymagają od klientów dopłaty 1 650 zł. Specjalne lakiery Czerń Magic i Żółty Sprint również kosztują 1 650 zł. Błękit Race metalizowany jest przewidziany wyłącznie dla usportowionego modelu RS. W opcji można zamówić inny kolory dachu.

Lakierowane zderzaki w kolorze nadwozia to standard w każdej wersji wyposażeniowej. Lakierowane lusterka i zewnętrzne i klamki drzwi nie są jednak podstawą - znajdziemy je dopiero w wersjach Ambition i Elegance. Chromowana listwa grilla montowana jest seryjnie, natomiast chromowana obwoluta atrapy grilla to również domena Ambition i Elegance.

Co ważne, nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 3-letnią gwarancję producenta.

Skoda Fabia - CENA za moto.gratka.pl

>>> Skoda Fabia Combi 2012 – CENA od 37 tys. zł

>>> Skoda Fabia Combi 2008 – CENA od 19 tys. zł

>>> Skoda Fabia Combi 2002 – CENA od 9,5 tys. zł

Skoda Fabia Combi - WYMIARY

Od poprzedniego modelu nowa Skoda Fabia Combi jest większa pod każdym względem. Auto bardzo urosło bo teraz jego długość wynosi 4,24 metra, szerokość mierzy 1,64 m, a wysokość to aż 1,49. Rozstaw osi wynosi natomiast 2,45 m. Pojemność bagażnika jest potężna - teraz kufer Fabii Combii ma aż 505 litrów pojemności - to o 75 litrów więcej niż w poprzednim modelu. To jeden z największych bagażników w tej klasie samochodów.

Masa własna Fabii Combi może się zmieniać w zależności od wyposażenia i wersji silnikowej. Najlżejszy model waży 1035 kg a najcięższy w wersji sportowej RS 1238 kg. Dopuszczalna masa całkowita samochodu może wynosić maksymalnie nawet 1713 kilogramów, w przypadku turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1.4 litra w wersji RS.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 2

W drugim odcinku znajdzie się test układu napędowego. Testowana Skoda Fabia Combi została wyposażona w silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 90 KM. Jak pracuje czterocylindrowy turbodiesel? Jakie jednostki i skrzynie biegów mogą znaleźć się w aucie? Czy katalogowe spalanie podawane przez producenta przekłada się na rzeczywistość? O tym w 2. odcinku dziennika testu Skody Fabii Combi na SuperAuto24.

trójwymiarowe lampy przednie, które zostały znacznie poszerzone.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki