Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki

2012-03-08 2:00

Skoda Fabia drugiej generacji świetnie się sprzedaje i niewątpliwie dalej będzie wzbudzać spore zainteresowanie. Auto za sprawą przestronności i pojemnego bagażnika, idealnie nadaje się na auto rodzinne lub firmowe. Wersja Combi jest wystarczająca duża by pomieścić nawet 5 osób. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24, to ocena kokpitu oraz kufra. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, cena auta i podsumowanie.

Skoda Fabia Combi - WNĘTRZE

Wnętrze Fabii Combi, którą mieliśmy okazję się poruszać, to wersja wyposażenia Ambition z różnymi opcjami dodatkowymi. Oceniając kabinę musimy przyznać, że jest ona prosta bez zbędnych fajerwerków. Nie ma mowy o jakiejkolwiek finezji, więc nie będziemy na siłę doszukiwać się designerskich detali. Kokpit to użyteczne i funkcjonalne miejsce urządzone po niemiecku - pokładowe instrumenty znajdują się pod ręką. Niektóre elementy zostały żywcem wyjęte z modeli Volkswagena, ale to akurat zaleta.

Odporne na intensywne użytkowanie plastiki są spasowane z należytą starannością. Zastosowane tworzywa są jednak w większości twarde. Czołowy element deski rozdzielczej został wykonany z tworzywa uginającego się pod palcami, ale pozostała jej część już niestety nie. Projekt konsoli środkowej wygląda bardzo dobrze w porównaniu z tym, jaki znamy z pierwszej generacji Fabii. Deska może być dwukolorowa, w zależności od opcji jaką wybierzemy w salonie. Nabywcy wersji Ambition i Elegance otrzymują pakiet chrom, przełamujący czarny kolor konsoli. Są to: pierścień podstawy lewarka i pierścień gałki zmiany biegów, chromowane elementy kratek nawiewów, czy przycisk zwalniający hamulec ręczny.

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Miejsce konsoli z radiem zostało poprowadzone po delikatnym skosie do góry. Powyżej wkomponowano pokrętła odpowiadające za funkcje wentylacji wozu. Koszt manualnie regulowanej klimatyzacji to 2 250 zł. Seryjnie klimę znajdziemy w wersji Elegance. Klimatyzację automatyczną Climatronic z funkcją chłodzenia schowka można mieć za cenę 3 600 zł. W przypadku wersji Elegance takie udogodnienie kosztuje 999 zł. Filtr przeciwpyłkowy/kabinowy to podstawa.

Na pochwałę zdecydowanie zasługują nowe czteroramienne i trójramienne kierownice. Stery wyglądają teraz jak te, które znamy z większych modeli Skody. Testowa Fabia posiadała wygodną i miłą w dotyku kierownicę za sprawą skórzanego obicia. Takie udogodnienie wraz z możliwością sterowania radiem to jednak wydatek 1 100 zł. "Kiera"z dodatkową obsługą telefonu to już 1 200 zł. W przypadku trójramiennej kierownicy z pełnym sterowaniem koszt wzrasta do 1 600 zł.

Elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne otrzymujemy w modelach Ambition i Elegance. Elektryka szyb przednich wraz z centralnym zamkiem nie występuje w podstawie, w wersji Active wymaga dopłaty 1 850 zł. W pozostałych wersjach jest standardem. Elektrycznie sterowane szyby tylne to koszt 750 zł. Elektryczny szyberdach to całkiem spory wydatek (2 500 zł). Tempomat seryjnie dostajemy tylko w opcji Elegance. Ogrzewana tylna szyba z wycieraczką i spryskiwaczem na szczęście jest w podstawie.

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Zestaw zegarów tradycyjnie jest analogowy i otrzymał przyjazne dla oczu biało-zielone podświetlenie, podobnie jak przyrządy konsoli środkowej. Po środku wskaźników można mieć wyświetlacz Maxi-Dot. Nie jest on jednak standardem wyposażeniowym - dostaniemy go seryjnie tylko w wersjach Ambition i Elegance. Komputer pokładowy poza spalaniem, może pokazywać też optymalny wybór przełożenia skrzyni biegów.

WIDEO - wnętrze Skody Fabii Combi II - wntęrze:

KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Wnętrze Fabii Combi jak na auto klasy B jest duże i przestronne. Osoby siedzące z przodu nie mogą narzekać na brak miejsca. Nabywcę z pewnością ucieszy fakt, że nie trzeba płacić za elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy. Także regulacja kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach jest podstawowa, dzięki której uzyskanie dogodnej pozycji za sterem jest o wiele łatwiejsze. W Fabii II polepszono konstrukcję przednich foteli. Są solidniejsze i zapewniają odpowiednią wygodę nawet podczas długich podróży. Nasz testowy model posiadał sportowe fotele ze świetnym trzymaniem bocznym, idealnie otulającym ciało. Koszt takich siedzeń według cennika to 2 200 zł - wchodzą w skład pakietu DYNAMIC (fotele sportowe, skórzane dodatki, sportowa kierownica ). W przypadku wersji Elegance koszt pakietu maleje do 1 200 zł.

>>> Skoda Fabia Combi 1.6 TDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Powiększenie rozstawu osi spowodowało zwiększenie miejsca w kabinie. Zatem przybyło również nieco przestrzeni dla osób siedzących z tyłu. Pasażerów zadowoli możliwość wygodnego umiejscowienia się na kanapie. Jest wystarczająco "placu" na nogi, głowy czy barki. Podróż w cztery dorosłe osoby jest naprawdę komfortowa. Wrażenie przestronności potęgują duże okna. Fabia jest odpowiednio przeszklona, dzięki czemu do kabiny wpada sporo światła. Szyby tylnego przedziału są przyciemnione fabrycznie (poza podstawową wersją Easy).

Skoda oferuje bardzo dużo wersji kolorów tapicerki. Klienci mogą wybierać spośród 7 przygotowanych wersji, nie licząc specjalnych tapicerek zarezerwowanych wyłącznie dla opcji RS.

Kolorystyczne warianty tapicerki i deski rozdzielczej

Skoda Fabia Combi - SCHOWKI

Sporo skrytek na pokładzie czeskiego auta to duży plus. Podstawowo Skoda oferuje dwa schowki (górny i dolny) w desce rozdzielczej po stronie pasażera. W zależności or wersji mogą być one niezabudowane (otwarte na kabinę) lub zamykane klapkami. Są one dość pojemne. Kierowca po swojej stronie także znajdzie niewielki schowek w desce, tuż pod włącznikiem świateł. W konsoli pod radiem przewidziano dwa miejsca na butelki, wraz z całkiem dużą półeczką. Popielniczka wraz z zapalniczką wymaga dopłaty 100 zł.

W tunelu środkowym wersja Elegance posiada podłokietnik przedni z zamykanym schowkiem. Dopłata do podłokietnika w przypadku innych wersji wynosi 300 zł. W drzwiach przednich znalazły się w miarę pojemne półki, z wyobleniami na butelki. Drzwi tylnego przedziału mogą mieć półki tylko w przypadku najbogatszej opcji Elegance, podobnie jak szuflady umiejscowione pod siedziskami foteli, czy schowek na okulary w podsufitce. Kieszenie na różności w oparciach przednich foteli są cechą wersji wyposażenia Ambition i Elegancee. Pasażerowie tylnego przedziału mogą korzystać z uchwytu na kubek lub butelkę wkomponowanego w końcową część tunelu.

Skoda Fabia - RADIO i NAWIGACJA

Czeski "kombiak" poza podstawową wersją Easy (dopłata 500 zł), jest przygotowany na montaż fabrycznego radia z czterema głośnikami z przodu i antenę dachową. Dodatkowe 4 głośniki z tyłu wymagają dopłaty 250 zł. Fabrycznie dostaniemy je tylko w najbogatszej wersji Elegance. Do wyboru są dwa radioodtwarzacze samochodowe. Model Blues CD/MP3 kosztuje 900 zł. Model odtwarzacza Swing CD/MP3 to wydatek 1 300 zł, standardem jest jedynie w najwyższej wersji Elegance.

O wiele drożej wypada radio połączone z nawigacją samochodową. Zestaw marki Amundsen+ z mapami Europy i 5-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym, kosztuje 4 000 zł w wersji Ambition. W najwyższej Elegance cena nawigacji spada do 2 700 zł. Gniazdo AUX IN jest standardem w połączeniu z systemem nawigacji Amundsen+. Poręcznym udogodnieniem jest sterowanie funkcjami radia oraz komputerem pokładowym z kolumny kierowniczej. Niestety w podstawowej wersji wielofunkcyjność i komputer nie są dostępne. Wyświetlacz Maxi Dot komputera pokładowego umiejscowiony przy zegarach to koszt 650 zł. Wielofunkcyjna skórzana kierownica z obsługą radia i telefonu komórkowego to koszt 1 200 zł, a w przypadku wersji Elegance 400 zł.

W testowej Fabii mieliśmy do dyspozycji nawigację Amundsen+ z menu i mapami w języku polskim. Obsługa tego zestawu jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy poświęcić kilka minut na poznanie wszystkich funkcji i sprawdzenie do czego służą poszczególne pokrętła i klawisze. Kolorowy, dotykowy wyświetlacz jest bardzo czytelny.

Skoda Fabia Combi - BAGAŻNIK

Wraz z rozmiarami Fabii drugiej generacji urósł bagażnik. Kufer ma aż 505 litrów pojemności - to o 75 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Taki rozmiar bagażnika należy do największych wśród małych aut typu kombi segmentu B. Dla przykładu: Renault Clio Grandtour oferuje 439 l, Peugeot 207 SW posiada 428 l, a Seat Ibiza ST ma 430 l. Liderem pod względem pojemności jest Dacia Logan MCV oferująca aż 700 litrów, jednak ten samochód cechuje się sporo większymi gabarytami.

Po otwarciu tylnej klapy mamy przestrzeń załadunkową o regularnych kształtach. Otwór jest bardzo duży - po pokonaniu nieco wysokiego progu załadunkowego, z łatwością uda się rozlokować wszystko co chcemy w kufrze. By drobniejsze rzeczy, czy pojedyncze torby zakupowe swawolnie nie przemieszczały się, można dołożyć funkcjonalny składany kosz i program siatek (niestety nie występują w podstawowych wersjach). Za siatkę oddzielającą komorę bagażową od przestrzeni pasażerskiej, trzeba zapłacić 650 zł.

Kufer można ekspresowo powiększyć z 505 l do 1460 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40 (poza ubogą wersją Easy). Składanie oparć wymaga najpierw podniesienia siedzisk, by otrzymać prawie równą powierzchnię. Bagażnik ma praktyczną lampkę doświetlającą wnętrze. Są też bardzo przydatne składane haczyki przy bocznych ściankach, na których można wieszać reklamówki. W bocznych ściankach mogą znaleźć się przydatne kieszenie. Pod podłogą znajdziemy bardzo dużą wnękę z zestawem naprawczym kół oraz pełnowymiarowym kołem zapasowym. Stalówka z oponą to koszt 150 zł, a obręcz aluminiowa ma cenę 500zł.

Skoda Fabia - CENA za moto.gratka.pl

>>> Skoda Fabia Combi 2012 – CENA od 37 tys. zł

>>> Skoda Fabia Combi 2008 – CENA od 19 tys. zł

>>> Skoda Fabia Combi 2002 – CENA od 9,5 tys. zł

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Skody Fabii Combi oraz cenom nowego auta oferowanego w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja Easy, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję wersję Elegance? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu Fabii Combi na SuperAuto24.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki