SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Skoda Octavia II Tour Combi 1.6 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki. Skoda Octavia II Combi wnętrze, Skoda Octavia II Combi TEST, Skoda Octavia II Combi bagażnik, Octavia II Combi, Octavia kombi, Octavia Tour Combi, Skoda Octavia Combi, Skoda Octavia Combi OPINIE

Skoda Octavia II Tour Combi 1.6 - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki

Octavia II Tour w wersji Combi to mistrzyni przestronności i pojemności bagażnika. Auto z powodzeniem spełni rolę pojazdu rodzinnego, w którym zmieści się dosłownie wszystko to, czego potrzeba w podróży. Kompakt pod względem miejsca deklasuje konkurencję, a przy okazji oferuje wzorową ergonomię wnętrza. CZWARTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena kokpitu oraz przestrzeni ładunkowej. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: bezpieczeństwo, cena auta i podsumowanie.

Skoda Octavia II Tour Combi - WNĘTRZE

Siedząc we wnętrzu Octavii II Tour, nawet przez chwilę nie odniesiemy wrażenia, że znajdujemy się w starszym modelu. I nic w tym dziwnego, bo design kokpitu został żywcem przeniesiony z nowszej wersji po liftingu. Jeżeli nie miało się wcześniej do czynienia z odmienioną Octavią, drobnych różnic w ogóle nie da się zauważyć. Doczepić się należy tylko wszechobecnej szarości, panującej w kabinie. Niestety auto z założenia ma być najtańszą wersją Octavii, dlatego zrezygnowano ze wszelkich ozdobników i dodatków.

Desce rozdzielczej brak skomplikowania. Czeszka w porównaniu z droższymi modelami, została pozbawiona  chromowanych elementów wykończeniowych, a kolor plastików ujednolicono, i utrzymano w czarno-szarawych odcieniach. Ozdobne listwy konsoli i boczków drzwiowych oraz środkowy panel przełączników, także otrzymał ciemną barwę, która na szczęście nieco się wyróżnia swoim kolorem. Plastiki użyte do produkcji są dobrej jakości, tworzywo, z którego wykonano deskę i boczki jest miękkie i ugina się pod palcami.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

Deska rozdzielcza jest poukładana, obsługa przyrządów bardzo intuicyjna (każdy przycisk i manetka jest pod ręką) a pozycja za kierownicą ergonomiczna. Praktyczność naprawdę zasługuje na szóstkę. W środkowej części konsoli znalazło się miejsce na radioodtwarzacz. Fabrycznie w prezentowanym w modelu Octavii nie znajdziemy jednak sprzętu grającego, gdyż na wyposażeniu jest tylko instalacja radiowa z głośnikami z przodu i anteną. Za dodatkowe 6 głośników trzeba zapłacić 600 zł, za oryginalny odtwarzacz CD/MP3 typu Blues - 1 200 zł. Jeszcze lepsze fabryczne radio z CD/MP3 typu Swing, to już koszt 1 600 zł.

Pod radiem wkomponowano panel sterowania wentylacją. Klimatyzacji nie znajdziemy w podstawowej ofercie. Manualnie regulowana klima "Climatic" wymaga sporej dopłaty - 4 500zł. Filtr przeciwpyłkowy/kabinowy to podstawa. Można ponarzekać też na elektrykę. Skoda by zejść z kosztów, ograniczyła wyposażenie swojego najtańszego modelu Octavii. W każdym egzemplarzu znajdą się automatyczne regulowane i podgrzewane lusterka boczne, ale elektryczne szyby już nie. Przednie wymagają dopłaty 900zł, podobnie jak tylne, których koszt także wynosi 900 zł. Centralny zamek włączono do wyposażenia podstawowego, ale zdalnego sterowanie ze składanego kluczyka nie - dopłata 600 zł. Skoro wymieniamy już pozycje z cennika, nie opuścimy ceny tempomatu (900 zł), podgrzewanych dyszy spryskiwaczy szyby (100 zł) oraz czujników parkowania tyłem (900 zł).

Co ciekawe za kwotę 2 050 zł można nabyć pakiet OPTIMUM, w skład którego wchodzą: klimatyzacja z elektryką szyb, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i zestaw 6 głośników.

>>> Octavia II Combi 1.6 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Najbardziej nieprzyjemnym elementem w aucie jest kierownica wykonana z porowatego tworzywa. Osoby przyzwyczajone do obitych skórą sterów, będą grymasić. Niestety na liście opcji "pakiet skórzany" nie występuje w ogóle. Czteroramienna kierownica z wyglądu jest niemal identyczna jak ta z Superb czy Yeti.

Zegary to tradycyjny, analogowy zestaw, który otrzymał przyjazne dla oczu białe podświetlenie, podobnie jak przyrządy konsoli środkowej. Całość podczas jazdy po zmroku można nawet wygasić - pozostają tylko widoczne wskazówki i pokrętła sterowania radiem. Po środku wskaźników można mieć wyświetlacz komputera pokładowego. Nie jest on jednak standardem wyposażeniowym - komputer dostaniemy po dopłacie 600 zł.

WIDEO - wnętrze i bagażnik Skody Octavii II Tour:

Skoda Octavia II Tour Combi - KOMFORT I PRZESTRONNOŚĆ

Solidny kokpit to wzór ergonomii, a wnętrze jest wszechstronne i przestronne. Z przodu miejsca jest aż nadto. Do tego całkiem niezły okazuje się komfort podróżowania dzięki obszerności oferowanej przez Octavię. Przednie siedzenia z długimi siedziskami są wygodne, nadają się nawet na najdłuższą trasę. Jeśli ktoś lubi podróżować, naprawdę będzie z przyjemnością zasiadał w tym aucie. Trzymanie boczne jest za to umiarkowane, ale wystarczające. Na liście dodatków pojawia się podgrzewanie przednich foteli w cenie 900 zł.

Odpowiednią pozycję za kierownicą można odnaleźć w ekspresowym tempie. Kolumna kierownicy otrzymała regulację w dwóch płaszczyznach, a fotele w trzech. Dodatkowy podłokietnik Jumbo Box 800 zł, jest dopełnieniem komfortu.

Sporo miejsca jest także z tyłu samochodu. Dzięki zwiększonemu o 66 cm rozstawowi osi, w stosunku do pierwszej generacji Octavii, przede wszystkim zagwarantowano pasażerom więcej miejsca na nogi. Przestrzeni nad głowami także jest dużo - nawet najwyżsi komfortowo zasiądą na kanapie. Podróż nawet w trzy dorosłe osoby nie będzie problemem, dzięki szerokiemu wnętrzu. Koloru tapicerki niestety sobie nie wybierzemy, w ofercie jest tylko taki, jak prezentowany na fotografiach.

Skoda Octavia II Tour Combi - SCHOWKI

Wszystkie podręczne rzeczy, butelki z napojami i przekąski na dłuższą podróż, znajdą dla siebie idealne miejsca. Każda Octavia II oferuje duży pakiet schowków. Największy jest ten w desce rozdzielczej przy kolanach pasażera. Kierowca po swojej stronie także znajdzie niewielki schowek w desce, tuż pod włącznikiem świateł. Na szczycie konsoli jest jeszcze głęboka skrytka, a w konsoli środkowej, pod pokrętłami nawiewów umiejscowiono zamykaną półeczkę - jest idealna na portfel, dokumenty czy telefon komórkowy.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

W tunelu przewidziano dwa miejsca na buteleczki czy kubki. W wersji bez podłokietnika są jeszcze inne przegródki. Opcja z regulowanym podłokietnikiem "Jumbo Box", który ma klimatyzowaną wnękę, oraz poprowadzony tunel nawiewu na tylną kanapę, to koszt 800 zł. W takim wypadku pasażerowie tylnego przedziału mają do wykorzystania schowek w tunelu na różności. Szeroki podłokietnik w tylnym przedziale, posiadający schowek i przejście do przestrzeni bagażowej wymaga dopłaty 700 zł.

W drzwiach przednich znalazły się bardzo pojemne kieszenie, z wyobleniami na duże butelki. Drzwi tylnego przedziału także mają półki. Przednie fotele w obudowach otrzymały małe przegródki. Przy szybie jest tradycyjny dla Skody uchwyt na kwity parkingowe, czy wjazdową przepustkę.

Skoda Octavia II Tour Combi - BAGAŻNIK

Druga generacji Octavii II wydoroślała na tle swojej poprzedniczki. Sporych rozmiarów bagażnik wersji Combi, który wynosił 548 l, teraz urósł do imponujących 605 litrów! Nikt nie może się równać ze Skodą - taki rozmiar kufra to rekord pośród kompaktowych aut typu kombi segmentu C. Dla przykładu: Opel Astry Sports Tourer oferuje 500 l, Peugeot 308 SW posiada 573 l, Renault Megane Grandtour ma 524 l, Volkswagen Golf Variant dysponuje 505 l, Ford Focus kombi oferuje 490 l, Kia Ceed SW posiada 534 l.

Do tego bagażnik ma regularny kształt, niezakłócany przez nadkola. Obszerna przestrzeń załadunkowa jest łatwo dostępna, dzięki szerokiemu otworowi wspomaganemu przez wysoko unoszoną klapę bagażnika. Zmieści się w nim wszystko na raz: wózek, torby podróżne, turystyczna lodówka i pakiet do grillowania. Na wyposażeniu kufra mogą się znaleźć siatki, stabilizujące przewożone przedmioty - dopłata 300 zł. Siatki w praktyce okazują się naprawdę przydatne, bo bez nich drobniejsze rzeczy "latają" po gigantycznym kufrze jak chcą. Wysuwane haczyki w ściankach do powieszenia toreb, oraz uchwyty do kotwiczenia bagaży, są podstawą. Tak samo fabrycznie otrzymujemy roletę, lampki doświetlające wnętrze, gniazdo 12V i uchwyt zamykania klapy.

>>> Skoda Octavia II Combi 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Jak przystało w prawdziwym kombi, bagażnik można powiększyć do 1655 litrów. Oparcia dzielą się asymetrycznie 60/40. Składanie oparć wymaga najpierw podniesienia siedzisk. Po opuszczeniu całości niestety nie otrzymujemy równej powierzchni, bo finalnie powstaje niewielki próg. W przypadku wycieczki na narty lub przewozu długich, ciężkich w transporcie przedmiotów, do wykorzystania może być otwór w tylnej kanapie zintegrowany z podłokietnikiem - tylko po dopłacie 700 zł. Pod podłogą znajdziemy wnękę z zestawem naprawczym kół. Pełnowymiarowa, stalowa zapasówka to koszt 150 zł.

Skoda Octavia - CENA za moto.gratka.pl

>>> Skoda Octavia II 2010 – CENA od 36 tys. zł

>>> Skoda Octavia II 2004 – CENA od 24 tys. zł

>>> Skoda Octavia 2000 – CENA od 8,5 tys. zł

>>> Skoda Octavia 1997 – CENA od 7 tys. zł

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5

Piąty odcinek zostanie poświęcony bezpieczeństwu Skody Octavii II Tour oraz cenom nowego auta oferowanego w salonach. Ile kosztuje podstawowa wersja z silnikiem 1.4 litra, a ile trzeba zapłacić za testowaną przez redakcję Skodę kombi z silnikiem 1.6 litra? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? Które z systemów otrzymujemy w wyposażeniu seryjnym? O tym w 5. odcinku dziennika testu Octavii II Tour Combi na SuperAuto24.pl.

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
Rafał Mądry
update counter