SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Skoda Roomster – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Skoda Roomster – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Skoda Roomster – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Skoda Roomster - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Skoda Roomster za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SKODA ROOMSTER 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Skoda Roomster, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SKODA ROOMSTER - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SKODA ROOMSTER tylko na Superauto24.pl.

Skoda Roomster – WSTĘP

Skoda Roomster to model zaliczany do segmentu K, czyli minivanów. Wymiarami auto mieści się w klasie niższej średniej, czyli kompaktowym segmencie B. Produkcja auta rozpoczęła się w 2006 roku. Skoda Roomster technicznie spokrewniona jest z modelem Fabia, z którym wspólne ma m.in. przód auta oraz tablicę przyrządów. Płyta podłogowa, na której zbudowany jest Roomster, pochodzi z połączenia przedniej części platformy Fabii i tylnej części platformy Octavii I. Powstała przez to połączenie 6cm różnica w rozstawie kół przednich i tylnych. Nazwa modelu, to zlepek dwóch wyrazów: room oraz roadster. Miało to podkreślić praktyczną stronę pojemnego samochodu oraz jego sportowy charakter.

>>> Skoda Roomster 2011 – CENA od 37 tys. zł


Starsze modele:

>>> Skoda Roomster 2008 – CENA od 25 tys. zł

>>> Skoda Roomster 2006 – CENA od 22 tys. zł

W Polsce Skoda Roomster w podstawowej wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.4 16V 85 KM i instalacją LPG kosztuje 46 300 zł. Najdroższa odmiana Elegance z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF 105 KM kosztuje 65 600 zł.

Skoda Roomster – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie o Skodzie Roomster podzielone:

> Daniel: W podsumowaniu. Auto z przodu Fabia z tyłu Oktawia jeśli chodzi o zawieszenie - dość komfortowe. Silnik nowoczesny, ze sporym zapasem mocy i temperamentem, przy wrażliwej nodze może być oszczędny, ale frajda z jazdy jest. I chyba to co najważniejsze dla osoby chcącej kupić takie, a nie inne auto. Ogrom miejsca z tyłu dla pasażerów i ogromny bagażnik. Mam wrażenie, że większy niż w Yeti. Dlaczego piszę takie, a nie inne auto? Bo urodą ono nie grzeszy, ale swoimi właściwościami funkcjonalnymi jest bezkonkurencyjne w tej cenie oczywiście. Szukałem kombi, ale ceny tych aut z segmentu C były o 10tys. większe od tego. A ilość miejsca dla pasażerów większa jest w tym. Aspekt aranżacji wnętrza i ilość miejsca z tyłu oraz cena przeważyły nad decyzją zakupu.

> Michał: To zwykły samochód. Z jednej strony przestronny, pakowny, idealny dla rodziny 2+1 lub 2. Z tym silnikiem bardzo przeciętny, choć nie jest zawaligroga. Mam fabryczny gaz więc też przyjazny dla kieszeni. Nic nie psuje się. Z drugiej strony BARDZO GŁOŚNY!! Jakość użytych materiałów pozostawia wiele do życzenia (twadre ja stal, sam plastik), ich spasowanie jest dobre. Ale ich jakość i zapewne poczynione oszczędności w wygłuszeniu robi swoje. Samochód może lepiej by się sprzedawał gdyby nie materiały i HAŁAS. Dodam, że w firmie mam taki 1.9 diesel - tam już głowę urywa.

> witek: Bardzo ładny rodzinny samochodzik ,dla 4 osób wygodny, doskonały na rodzinne wypady. Bagażnik pomieści wszystko to co nam jest potrzebne na urlopie. Przy silniku 1,4 za duże zużycie paliwa, przydał by się silnik 1,4 TSI. Słabe światła drogowe-mam projekcyjne i zamontowałem zestaw HID xenon 5000 -jest super teraz wszystko widać. Brak wskaźnika temperatury płynu-co za oszczędność. Brak oddzielenie przestrzeni bagażowej od wnętrza.

> lukmate: Jestem zadowolony, zaraz po zakupie Fabii wiedziałem, że Roomster będzie moim kolejnym samochodem i po 5 latach tak się stało, jestem wierny Skodzie, Fabią od nowości jeździłem 5 lat i przejechałem nią 130 tysięcy bez żadnej usterki, dodam jednak, że serwisowałem ją co 15 tysięcy w ASO, dzisiaj auto ma tyle najechane i gwarancję dożywotniej mobilności, wierzę, że z Roomsterem będzie podobnie...

> Dyż: Przyjazny jak dla mnie samochód. Pakowny ,wielofunkcyjny, ale z tyłu nadaje sie do siedzenia dla 2 osób. Deska dosyć przyjemna ale mogły by być lepsze plastiki.

Skoda Roomster - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Skoda Roomster – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Struk / Auto Motor i Sport: Skody Roomster nie da się w żaden sposób zaszufladkować. Mierzący 4205 mm długości pojazd można przyrównać do typowych kompaktów. Szerokością (1684 mm) zahacza o klasę aut małych, a wysokością (1607 mm) - o klasę minivanów. Jednym słowem - taki motoryzacyjny miszmasz. Widać to we wnętrzu auta, które z przodu oferuje wystarczającą ilość miejsca dla kierowcy i pasażera, z tyłu ogromną przestrzeń na nogi, a za drugim rzędem siedzeń - przepastny kufer. Niestety, zbyt mała szerokość sprawia, że wnętrze jest za wąskie, co niejednokrotnie odczuliśmy podróżując z tyłu w trójkę. Osobnik skromnego wzrostu, zasiadający pośrodku, musi się zmagać także z trzypunktowym pasem wyrastającym z dachu i ocierającym szyję.

Widoczność z miejsca kierowcy to nie jest mocna strona Roomstera. O ile do zdecydowanie opadającej maski i szerokich słupków przednich we współczesnych autach zdążyliśmy już przywyknąć, o tyle charakterystycznie zaokrąglone drzwi to pewne novum. W tym przypadku styliści z Mlada Boleslav najwyraźniej nie dogadali się ze specami od ergonomii, bo każde włączanie się do ruchu (przy maksymalnie przesuniętym do tyłu fotelu kierowcy) wiąże się z koniecznością oddania pokłonu im i desce rozdzielczej. A może o to chodziło?

Bolesław Ejsmont / Przyspieszenie.pl: Przestronne wnętrze to główny atut van-a. Jednak Skoda Roomster van-em nie jest, choć teoretycznie niewiele mu brakuje. Mam wrażenie, że przy projektowaniu Roomstera skupiono się na wykorzystaniu możliwie wielu części od Fabii (i Yeti), a nie zbudowaniu wygodnego samochodu. Pasażerowie tylnej kanapy nie mogą narzekać na ilość miejsca i widoczność, jednak kierowca nie ma takiego komfortu. Ilość miejsca z przodu nie zachwyca, a widoczność z przodu jest tragiczna. Niska krawędź dachu skutecznie ogranicza pole widzenia nawet niewysokich kierowców. W Fabii jest znacznie lepsza widoczność – nie wiem jak to jest możliwe, ale tak to z punktu widzenia kierowcy wygląda. Niestety – osoba spędzająca statystycznie najwięcej czasu w samochodzie – kierowca – ma najgorsze warunki podróżowania. Nie pomogą nawet świetne fotele z pakietu sport, wygodna, skórzana kierownica czy automatyczna klimatyzacja.

Skoda Roomster nie jest ,,przyjazna” kierowcy – jest ,,przyjazna” pasażerom! Zupełnie inny komfort Roomster oferuje pasażerom tylnej kanapy. Dużo przestrzeni, super widoczność, wygodne fotele z dużym zakresem regulacji. Dodatkowo panoramiczne okno dachowe ( dopłata tylko 2500 PLN ) potęguje wrażenie dużej przestrzeni i komfortu. Ze względu na stosunkowo małą szerokość samochodu, z tyłu wygodnie będą podróżować 2 osoby dorosłe lub dwójka dzieci na fotelikach iso-fix. Dzięki łatwo wyjmowalnym fotelom, oraz bagażnika o bardzo regularnym kształcie i sporej pojemności, Roomster jest autem bardzo pojemnym i praktycznym.

Skoda Roomster – TEST Auto Świat

Portal Auto Świat  pisze o Skodzie Roomster:

Praktyczny, funkcjonalny, przestronny, łatwy w prowadzeniu... – długo można by wyliczać zalety Roomstera. Rzeczywiście to auto oferuje sporo miejsca dla pasażerów, bardzo duży bagażnik i niezłe zawieszenie. Wiele oferowanych aut jest na gwarancji, a ich stan nie budzi poważnych zastrzeżeń. Użytkownicy będą zdani na zakup części głównie w sieci dilerskiej. W dużych hurtowniach dostępność zamienników jest ograniczona. Którą wersję wybrać? Zdecydowanie odradzamy zakup podstawowych silników zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Benzynowe 1.2 jest mało oszczędne i zdarzają mu się kłopoty z cewkami. 3-cylindrowe TDI odznacza się niską kulturą pracy, choć jest całkiem trwałe – trzeba tylko często kontrolować stan oleju, gdyż zdarza się że jednostka „wypija” go dość dużo, a to grozi zatarciem). Polecamy motor benzynowy 1.6 lub 1.9 TDI. Stosunek to mocna strona Roomstera. Samochód nie jest drogi jako nowy, znośne są też ceny okresowych przeglądów (choć na promocje nie ma co liczyć).  Ze względu na krótki okres sprzedaży oferta samochodów z drugiej ręki będzie skromna. Plus za niską utratę wartości.

Skoda Roomster 1.4 16V 85 KM – DANE TECHNICZNE

 Skoda Roomster   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  Van
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                 4,213/1,684/1,607                                                
 Rozstaw osi (metry)  2,608
 Masa własna (tony)  1,234
 Pojemność bagażnika (litry)  509
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  55
 SILNIK  MPI
 Paliwo  beznyna bezołowiowa 95 / gaz LPG
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  63 / 85 (5000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  132 (3800 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  171
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,0
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,9
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,4
 CENA  
 listopad 2011  46 300 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Skoda Roomster 1.4 16V 85 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Skoda Roomster z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 85 KM spala: 8,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Skoda Roomster z silnikiem 1,4 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,5 l/100 km
* W TRASIE - 6,5 l/100 km

Skoda Roomster 1.4 16V 85 KM (2011) – CENA

W Polsce Skoda Roomster w podstawowej wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.4 16V 85 KM i instalacją LPG kosztuje 46 300 zł. Najdroższa odmiana Elegance z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF 105 KM kosztuje 65 600 zł.

Skoda Roomster - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Skoda Roomster 2011 r. – cena od 37 tys. zł

>>> Skoda Roomster 2009 r. – cena od 34,9 tys. zł

>>> Skoda Roomster 2007 r. – cena od 21,8 tys. zł

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
oprac. Piotr Mieszkowski