SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

14.03.2014, godz. 02:40
Skoda Superb Combi
foto:

5 gwiazdek przyznanych przez organizację Euro NCAP za bezpieczeństwo Superbowi Combi, potwierdza jego klasę. Cenowo pojazd prezentuje się równie dobrze, zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę niespotykaną w jego segmencie obszerność wnętrza. Na zakup flagowej Skody trzeba przeznaczyć minimum 79 700 zł za odmianę z benzynowym silnikiem o mocy 125 KM i w wersji wyposażeniowej Active. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24, to omówienie systemów bezpieczeństwa auta oraz przedstawienie cen testowanego modelu. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI zaprezentujemy podsumowanie testu.

Skoda Superb Combi - BEZPIECZEŃSTWO

Nadwozie czeskiego kombi to typowa nowoczesna konstrukcja samonośna. Nadwozie w trakcie zderzenia rozprasza energię oraz zapewnia odpowiednią wytrzymałość podczas kolizji, a kolumna kierownicy w momencie wypadku ulega złożeniu. Podróżni są dodatkowo chronieni przez bogaty pakiet poduszek powietrznych, oferowany już w bazowej odmianie Active. Autko z fabryki wyjeżdża podstawowo z zestawem 7 poduszek - w skład wchodzą air bagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się pod dachem chroniące głowy, dodatkowe poduszki boczne w fotelach przednich osłaniające tułowia oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy. Opcjonalnie można jeszcze zakupić dodatkowe dwie poduszki boczne z tyłu (1300 zł, standard dla Platinum).

>>> Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Wszystkie pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, a dodatkowo przednie zostały wyposażone napinacze pirotechniczne. Fotele z przodu otrzymały czujniki obecności pasażerów, przypominające o niezapiętych pasach. Nie zastosowanie się do tego polecenia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem dźwiękowym. Tylna kanapa podstawowo ma trzy zagłówki regulowane na wysokość, a na jej dwóch skrajnych miejscach standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX, ułatwiające bezpieczny montaż fotelików dziecięcych. Opcjonalnie w ten typ montażu fotelików może być również zastosowany w przednim fotelu pasażera (200 zł).

>>> Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Prestiżowa Skoda już w standardzie otrzymała całą gamę elektronicznych "aniołów stróżów". Na pokładzie znalazły się następujące systemy: ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), MSR (przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) wraz z HBA (sygnalizacja awaryjnego hamowania, automatycznie uruchamiająca światła awaryjne), ACS (system w razie wypadku odblokowuje centralny zamek, odcina dopływ paliwa i włącza światła awaryjne) oraz EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego). Na liście wyposażenia dodatkowego figuruje m.in. inteligentny system ratunkowy (1400 zł) oraz funkcja ostrzegania przed zmęczeniem kierowcy (200 zł).

ZABEZPIECZENIA I CZUJNIKI

Zdalnie sterowany centralny zamek to wyposażenie standardowe. Auto w żadnej z wersji nie posiada podstawowo alarmu samochodowego chroniącego przed kradzieżą (opcja warta 1200 zł). Drzwi ryglują się automatycznie po ruszeniu z miejsca, tak by nie można ich było otworzyć z zewnątrz, a dzieci podróżujące z tyłu nie otworzyły ich przez przypadek. Przyciski sterujące blokadą są umieszczone na boczkach przednich drzwi.

>>> Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Czujnik deszczu jest podstawą we wszystkich wersjach z wyjątkiem bazowej Active, w której ten dodatek kosztuje 800 zł. Tylne czujniki parkowania są standardem, bez względu na odmianę wyposażenia, zaś przednie kosztują 1300 zł dla Active i Ambition (dla pozostałych wersji to standard). Ponadto klienci mogą się również zdecydować na asystenta parkowania, który wyręczy kierowcę w tym manewrze. Koszt takiego gadżetu zależy od konfiguracji wyposażeniowej: Active (3300 zł), Ambition (2600 zł), Elegance (1300 zł), zaś w Platinum to element seryjny.

Skoda Superb Combi - OŚWIETLENIE

Jedynie bazowa odmiana Active nie jest wyposażona w biksenonowe reflektory przednie z światłami LED do jazdy dziennej (dodatek w opcji kosztuje 6400 zł). Pozostałe warianty wyposażenia mają je seryjnie. Pod jednym kloszem schowano zarówno lampy mijania i drogowe, kierunkowskazy oraz LED-owe światła do jazdy dziennej, uformowane w trzy paski, ulokowane na bocznych krańcach auta. Seryjnym wyposażeniem jest funkcja zewnętrznego oświetlenia Light Assistant, która po zmroku oświetla jeszcze przez chwilę drogę dojścia do domu. Lampy przeciwmgielne samoczynnie doświetlające zakręty kosztują 500 zł w odmianie Active, zaś w bogatszych konfiguracjach są one na wyposażeniu podstawowym auta.

>>> Skoda Superb Combi 1.8 TSI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Tylne lampy wykonane w technologii LED ze zintegrowanymi kierunkowskazami, światłami przeciwmgłowymi i cofania umieszczono pod jednym kloszem. Światła pozycyjne, podobnie jak stopu układają się w wyraźne litery C, rewelacyjnie prezentujące się po zmroku. Trzecie światło stop z tyłu jest seryjnym elementem wyposażenia. W tylnym zderzaku wkomponowano także czerwone światła odblaskowe, zwiększające bezpieczeństwo pasażerów np. podczas postoju na poboczu po zmroku.

Skoda Superb Combi - GWARANCJA

Skoda przy zakupie prestiżowego kombi w salonie oferuje 2-letnią gwarancji, przy zachowaniu obowiązkowych przeglądów okresowych. W całym okresie ważności tej gwarancji klient otrzymuje usługę Skoda ASSISTANCE 24h, obowiązującą na terenie całej Europy. Oczywiście okresy ochronne można przedłużyć, co wiąże się ze stosowną opłatą - o specjanlnie przygotowane oferty warto zapytać przy zakupie auta.

Nadwozie samochodu objęte jest 3-letnią gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze oraz 12-letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Superb Combi to większa odmiana Superba, dlatego też organizacja Euro NCAP nie przeprowadzała testów zderzeniowy dla tej wersji nadwoziowej. Posłużymy się zatem danymi dostępnymi dla limuzyny. Czeskie auto otrzymało bardzo wysoką ocenę 5 gwiazdek. Wóz otrzymał 90 proc. możliwych punktów za stopień bezpieczeństwa osób dorosłych, 81 proc. za przewożenie dzieci, 50 proc. w przypadku ochrony pieszych oraz 71 proc. za wyposażenie bezpieczeństwa.

)

Skoda Superb Combi - CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Najtańsza Skoda Superb Combi w wersji Active z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 125 KM, kosztuje 79 700 zł. Najtańsza wersja wysokoprężna 1.6 TDI 105 KM dostępna jest od 86 300 zł. Wersja bazowa z "benzynowcem" 1.8 TSI 160 KM, takim jak w opisywanym egzemplarzu, to koszt minimum 86 550 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Skoda Superb Combi, to wersja wyposażenia Elegance z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG, napędem na przednie koła oraz benzynową jednostką 1.8 TSI 160 KM. W polskiej ofercie konfiguracja ta została wyceniona na minimum 119 300 zł.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Skody Superb Combi.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: