SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

13.09.2013, godz. 01:30
Suzuki Splash
foto:

Suzuki Splash to bezpieczne auto, aczkolwiek nie jest przeładowane elektronicznymi systemami. Już podstawowa wersja zawiera 6 poduszek powietrznych, co w razie wypadku znacząco podnosi szansę na przeżycie pasażerów. Na bazową wersję mieszczucha z Japonii trzeba wydać minimum 42 900 zł, co nie jest wygórowaną ceną. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to zaprezentowanie cennika oferowanego w salonach auta oraz opis elementów wpływających na ochronę podróżnych. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Suzuki Splash - BEZPIECZEŃSTWO

Mały mieszczuch nie rozpieszcza użytkowników najnowszymi osiągnięciami z zakresu bezpieczeństwa pasażerów. Spece z Japonii podeszli do tej sprawy w dosyć konserwatywny na obecne czasy sposób. Na pokładzie znajdują się 4 poduszki powietrzne - w ich skład wchodzą airbagi czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, natomiast kurtyny powietrzne są oferowane seryjnie w wersji Comfort z silnikiem 1.2 VVT.

>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary autka <<<

Poza tym, wszystkie siedzenia otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym przednie mają również pirotechniczne napinacze. Na główny zegar trafiła kontrolka niezapiętych pasów z przodu. Tylna kanapa standardowo dysponuje na zewnętrznych miejscach fabrycznymi mocowaniami ISOFIX dla fotelików dziecięcych. Inżynierowie wyposażyli samochód w bezpieczne pedały, które zapadają się w trakcie wypadku.

>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kierowca ma w asyście niewielką ilość systemów kontrolujących zachowanie pojazdu. W aucie seryjnie znajdują się jedynie: ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół w trakcie gwałtownego hamowania), EBD (system rozdzielający siłę hamowania na poszczególne koła), BAS (system zwiększający ciśnienie w układzie hamulcowym w przypadku hamowania awaryjnego). Jednym słowem klient otrzymuje to co w obecnych czasach jest już standardem i nic więcej. Układ ESP nie jest oferowany nawet jako element opcjonalny.

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Auto podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek z kluczyka pilota. Immobiliser jest standardem w każdej odmianie, jednak system alarmowy znajduje się już na liście wyposażenia dodatkowego. Dopłaty wymagają także czujniki parkowania z tyłu. Oczywiście Splash został wyposażony także w czujniki otwarcia drzwi. Na pokładzie znalazł się też wyłącznik przedniej poduszki pasażera.

>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Film z CRASH TESTu Euro NCAP

W testach zderzeniowych EuroNCAP Splash otrzymał 4 gwiazdki. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 30 punktów, ochrona dzieci otrzymała 32 punkty, bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto to 19 punktów.

Suzuki Splash - OŚWIETLENIE

Zarówno przednie jak i tylne światła zostały oparte na zwyczajnych żarówkach - niestety ani "ksenony" ani światła do jazdy dziennej w technologi LED nie są dostępne w małym Suzuki. Reflektory przeciwmgłowe to wyposażenie opcjonalne. Trzecie światło STOP umieszczone na tylnej szybie jest standardem.

>>> Suzuki Splash 1.2 VVT Comfort - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

GWARANCJA

Suzuki Splash jest objęty trzyletnią ochroną gwarancyjną (limit 100 000 km). Dodatkowo auto jest objęte 3-letnią ochroną Assistance oraz 12-letnią gwarancją obejmującą perforację nadwozia. Gwarancja lakieru ma okres ważności 1 roku. Okres obowiązywania gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu samochodu.

CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch odmianach silnikowych: 1.0-litra i 1.2-litra, przy czym słabsza odmiana występuje tylko w uboższym wariancie Club, a mocniejsza w edycji Comfort. Bazowy Suzuki Splash kosztuje 42 900 zł, a cena testowanego przez nas egzemplarza rozpoczyna się od kwoty 45 900 zł.

SILNIK/WERSJA Club Comfort
1.0 VVT (68 KM) 5M 42 900 zł -
1.2 VVT (94 KM) 5M - 45 900 zł
1.2 VVT (94 KM) AT - 50 900 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy pełne podsumowanie Suzuki Splasha.

autor: Łukasz Kuźmiuk zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: