SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Toyota Auris Hybrid - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce

Toyota Auris Hybrid - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce

02.10.2013, godz. 01:30
Toyota Auris Hybrid
foto:

Hybrydowy kompakt jeździ naprawdę dobrze. Nisko usytuowany środek ciężkości spowodowany umieszczeniem baterii w podłodze, wpływa na niemal sportowy charakter prowadzenia kompaktu. Zachowanie w łukach jest pewne, na co wpływ ma dodatkowo obniżone o 20 mm zawieszenie w stosunku do "zwykłego" Aurisa, ale przez nieco sztywny charakter nastawów, resorowanie trochę cierpi na komforcie. TRZECI ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena układu jezdnego Aurisa Hybrid. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: wnętrze, bezpieczeństwo i cennik.

Toyota Auris Hybrid - UKŁAD JEZDNY

Druga generacja Aurisa została zbudowana na tej samej płycie podłogowej, co pierwsza wersja. Rozstaw osi pozostał ten sam, przy zastosowaniu tej samej polityki konstrukcyjnej. Układ jezdny skomponowano według schematu opartego na kolumnach McPhersona z przodu i stabilizatorze. Oś tylna hybrydowego modelu wygląda identycznie jak w mocniejszych odmianach spalinowych (1.6 Valvematic i 2.0 D-4D), co oznacza układ z podwójnymi wahaczami.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary eko kompaktu <<<

Charakterystyka zawieszenia różni się nieco od tego, jaki oferują konwencjonalne Aurisy. Ma na to wpływ inaczej rozłożony środek ciężkości i obniżone o 20 mm zawieszenie. Mimo wielowahacza starającego się sprężyście resorować samochód na słabych jakościowo nawierzchniach, odczuwalna jest twardość. Duże znaczenie takiego poczucia miały w trakcie wykonywanego testu szerokie niskoprofilowe opony (225/45 R17), które trochę psuły walory akustyczne przy najeżdżaniu na przeszkody. Wygodnickim polecamy mniejsze 15-calowe felgi z wyższym profilem ogumienia. Aerodynamiczny kształt nadwozia za to gładko zmagał się oporami powietrza powstałymi przy wyższych prędkościach (w kabinie przy szybszej jeździe jest całkiem cicho).

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Pozytywnych bodźców dostarcza prowadzenie. Auris z kierownicą ustawioną praktycznie w pionie do kierowcy, z niezwykłą lekkością reagował na każde polecenie. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie został optymalnie skalibrowany - działa bezpośrednio i pozwala odbierać bodźce przekazywane przez drogę. Pwności w poruszaniu dodaje świetne zachowanie nadowiza podczas nagłych zmian kierunku jazdy, gdzie czuć nisko położony środek ciężkości. Kompakt dobrze trzyma się drogi i nie wykazuje nerwowości w momencie szybko pokonywanych zakrętów.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Toyota Auris Hybrid - HAMULCE

Układ hamulcowy z przodu opiera się na dwóch wielkościach wentylowanych tarcz hamulcowych - zestaw z alufelgami 15" dysponuje tarczami o średnicy 277 mm, a wersja z obręczami 17-calowymi ma montowane tercze o średnicy 295 mm. Z tyłu o hamowanie dbają już w każdej wersji tarcze pełne o średnicy 270 mm. Hamowanie jest wspomagane dodatkowo przez napęd odzyskujący energię z hamowania w celu ładowania baterii. W tunelu środkowym zainstalowany klasyczną dźwignię pomocniczego hamulca ręcznego.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cen i gwarancja <<<

Kierowcy w prowadzeniu Toyoty asystuje bogaty pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Na wyposażeniu podstawowym znajdują się: BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne, mierzący szybkość i siłę naciśnięcia pedału hamulca, zwiększający w razie potrzeby siłę hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Jest jeszcze HAC (wspomaganie ruszania z podjazdów), VSC (system stabilizacji pojazdu) i TRC (system kontroli trakcji).

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4

W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza drugiej generacji Aurisa. Jak prezentuje się deska rozdzielcza? Co zmieniło się w stosunku do kompaktu w konwencjonalnym wydaniu? Jakie przyrządy znalazły się w panelu środkowym? Co oferuje klientowi auto klasy C w podstawowej wersji oraz jakie dodatki przewiduje? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 4. odcinku dziennika testu Toyoty Auris Hybrid na SuperAuto24.pl.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: