Toyota Auris Hybrid - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-10-04 3:30

Druga generacja Aurisa Hybrid z wynikiem 5 gwiazdek bezpieczeństwa, kontynuuje serię wysokich ocen przyznawanych przez organizację Euro NCAP. Samochód nie należy do najtańszych kompaktów w klasie C, ale nie jest też przesadnie drogi, biorąc pod uwagę drzemiącą pod karoserią technologię hybrydową. Co więcej Toyota przy powolnej utracie wartości rynkowej, może być racjonalnym zakupem, a przy okazji cieszyć niskimi kosztami utrzymania. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to bo skupieniem się na bezpieczeństwie, także prezentacja cennika Aurisa Hybrid. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Toyota Auris Hybrid - BEZPIECZEŃSTWO

Nowa Toyota Auris oferuje już podstawowo bogaty systemem 7 poduszek powietrznych - są to przednie airbagi kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące głowy, obejmujące przedni i tylny przedział, poduszki boczne przednie chroniące tułowia oraz dodatkowa poduszka kolanowa kierowcy. W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, które z przodu mają dodatkowe napinacze pirotechniczne, ograniczniki siły napinającej i regulację wysokości. Siedziska przednie wyposażono w sygnalizację niezapiętych pasów. Mocowania ISOFIX na tylnej kanapie dla fotelików dziecięcych, dotyczą dwóch miejsc zewnętrznych kanapy. Są też blokady zamków drzwi tylnych, zabezpieczające przed niepożądanym otwarciem drzwi przez najmłodszych. Zagłówki siedzeń zaprojektowano tak, by minimalizowały ryzyko uszkodzenia kręgosłupa w trakcie uderzenia w tył pojazdu.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary eko kompaktu <<<

Kierowcy w prowadzeniu Toyoty asystuje bogaty pakiet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Na wyposażeniu podstawowym znajdują się: BA (system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne, mierzący szybkość i siłę naciśnięcia pedału hamulca, zwiększający w razie potrzeby siłę hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Jest jeszcze HAC (wspomaganie ruszania z podjazdów), VSC (system stabilizacji pojazdu) i TRC (system kontroli trakcji).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Toyotę przed kradzieżą ochrania podstawowo immobilizer wraz centralnym zamkiem, a o wygodę dba zdalne sterowanie z kluczyka pilota. Zamki drzwi można też automatycznie zaryglować przyciskiem wpasowanym w boczek drzwiowy. Zaawansowany system dostępu bezkluczykowego, z guzikiem startera zamiast stacyjki w desce rozdzielczej pomaga w użytkowaniu. Tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej jest cechą wyższej odmiany PRESTIGE.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Kamera cofania pokazująca kolorowy obraz na 6,1" ekranie znajduje się w podstawie. Radary parkowania przodem i tyłem wchodzące w skład systemu parkowania automatycznego są montowane dopiero w wersji PRESTIGE. Czujnik deszczu uruchamiający automatycznie wycieraczki przedniej szyby, wraz z czujnikiem zmierzchu dla świateł mijania, to również domena PRESTIGE.

Toyota Auris Hybrid - OŚWIETLENIE

Reflektory soczewkowe z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w technologi LED są podstawą wyposażenia auta. Przydatna jest seryjna inteligentna funkcja świateł "Follow me home" z opóźnieniem wyłączenia. Po zgaszeniu silnika i wyjściu z pojazdu światła działają jeszcze przez 30 sekund, co przykładowo ułatwia dojście do domu w mroku.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Lampy przeciwmgłowe w wpasowane w zderzak przedni są podstawą. Zestaw skrętnych biksenonów z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami jest zarezerwowany dla bogatszego wariantu PRESTIGE. Trzecie światło STOP ulokowane za tylną szybą to standard, tak samo jak kierunkowskazy montowane w lusterkach bocznych. W kloszach tylnych lamp dla świateł mijania zainstalowano diodowe punkty.

Toyota Auris Hybrid - GWARANCJA

Samochód posiada lepsze warunki gwarancyjne od "zwykłego" Aurisa. Elementy układy hybrydowego samochodu (w tym bateria) są objęte podstawowo mechaniczną gwarancją na 5 lat, ograniczaną przebiegiem 100 tysięcy kilometrów. Pozostałe elementy mechaniczne posiadają już standardową gwarancję 3 lat lub 100 tys. km (w zależności co nastąpi pierwsze). Wymagane są jednak rutynowe przeglądy pojazdu co 15 tys. km, lub zamiennie raz w roku. Toyota dodatkowo za dopłatą umożliwia skorzystanie z programu przedłużającego gwarancję o kolejny rok, lub dwa lata oraz ochronę pomocy drogowej Assistance z ubezpieczeniem kosztów naprawy. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 12 lat.

>>> Toyota Auris Hybrid - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Maksymalna ocena 5 gwiazdek uzyskana w testach niezależnej organizacji Euro NCAP dowodzi, że Auris drugiej generacji zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Odpowiednio pochłaniająca energię struktura nadwozia zapewnia możliwie najlepszą ochronę. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 92 proc. punktów, ochrona dzieci otrzymała 84 proc. punktów, bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto zyskało 68 proc. punktów, a ocena systemów zabezpieczających otrzymała 66 proc. punktów.

CENA w POLSCE

Auto w polskich salonach dostępne jest w 2 wersjach wyposażenia. Pierwsza PREMIUM kosztuje 84 900 zł. Drugi model o wyższym wariancie wyposażenia PRESTIGE (taki jak w teście SuperAuto24.pl) startuje od kwoty 95 900 zł.

werja cena
Auris Hybrid  PREMIUM
84 900 zł
Auris Hybrid  PRESTIGE
95 900 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Toyoty Auris Hybrid.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki