Toyota Aygo Black

i

Autor: archiwum se.pl Toyota Aygo Black

Toyota Aygo – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-10 12:05

Toyota Aygo - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Toyota Aygo za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA TOYOTA AYGO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Toyota Aygo, ranking niezawodności, ZDJĘCIA TOYOTA AYGO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie TOYOTA AYGO (2011) tylko na Superauto24.pl.

Toyota Aygo - WSTĘP

Aygo jest modelem Toyoty zaliczanym do aut segmentu A, czyli klasy mini. Model ten powstał przy współpracy z francuskim koncernem PSA. W efekcie tej współpracy powstały tzw. trojaczki z Kolina (czeska miejscowość, gdzie są one produkowane), czyli Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107. Nazwa Aygo pochodzi od angielskiego zwrotu „I go” i symbolizować ma zwinność i  mobilność małej Toyoty. Przez kilka lat Aygo była najmniejszą Toyotą. Zmieniło się to, kiedy pojawił się w ofercie japońskiego producenta model IQ.

>>> Toyota Aygo 2011 – CENA od 31 800 zł

>>> Toyota Aygo 2008 – CENA od 19 tys. zł

>>> Toyota Aygo 2006 – CENA od 15 tys. zł

Wszystkie trojaczki z Kolina korzystają z tej samej płyty podłogowej oraz rozwiązań technicznych. Różnice między tymi autami mają charakter stylistyczny i można je dostrzec w wykończeniu wnętrza oraz z przodu i tyłu pojazdu. W Polsce Toyota Aygo w podstawowej wersji Terra z silnikiem benzynowym 1.0 68KM i 5-drzwiowym nadwoziem kosztuje 32 700 zł.

Toyota Aygo – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl można znaleźć dużo negatywnych opinii o Toyocie Aygo:

> pjt: Najbardziej denerwujące rzeczy 1. Widoczność kątowa-grube słupki przednie i długa szyba 2. Otwieranie przednich siedzeń - japoński patent składa się tylko oparcie dźwignia musi być do tyłu siedzenie trzeba przesuną druga ręką -idiotyczne rozwiązanie, dwie ręce potrzebne i pochylenie się 3. Uchwyt do podnoszenia szyby wielkości dla dzieci 4. Wycieraczka tylnej szyby dziadowska , wykonana z papieru ugina się jak chodzi. 5. Przy jeździe w mieście szybko ubywa płynu chłodniczego, korki, czarna klapka traci szczelność. 6. Duża wrażliwości na boczny wiatr , potrafi przestawić przód o 30 cm przy wyjeździe zza ekranu lub innej zasłony , przejazd koło TIR powyżej setki w wietrzną pogodę-niebezpieczny.´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´ 7.To akwarium, biała konsola z przodu jest nikomu niepotrzebne lepiej zamontować światło lub półkę zamiast dziadowskiego plastiku. 8. Brak wskaźników konieczny temperatury, i obrotomierz do jazdy ekonomicznej. summary - nielogicznie i nie ergonomicznie zrobione przez księgowych idiotów tanie auto dla analfabetów motoryzacyjnych.

> mihał: Małe auto do miasta i ewentualnie krótkie trasy. Zwinne i sprytne autko. Samochód trochę blaszany w środku tylne szyby są tyko uchylne, nie ma zamykanego schowka. Są takie rzeczy w tym wozie, które projektował księgowy. Ten samochód kupiłem trochę przez przypadek. Auto jest dobre do najważniejszych rzeczy i niezawodność trudno się przyczepić. Ale mam mieszane uczucia i nie wiem czy kupił bym to auto jeszcze raz.

> Krystyna: Nigdy, powtarzam nigdy bym nie kupiła powtórnie tego samochodu Tak to jest jak człowiek da się namówić Teraz będę się męczyć z cholerą JUŻ NA JEŹDZIE PRÓBNEJ MI NIE PASOWAŁO Jak kupuje się dla siebie to nie powinno się słuchać cudzych opinii Ja posłuchałam i bardzo żałuję

Toyota Aygo – film z CRASH TESTu Euro NCAP

Toyota Aygo – OPINIE DZIENNIKARZY

Michał Nejbauer / motoforum.pl: Do hamulców małej Toyoty nie można mieć żadnych zastrzeżeń, bez problemu okiełznają rajdowe zapędy kierowcy. Można nawet powiedzieć, że są ciut za ostre w niektórych sytuacjach, wtedy też zbyt wcześnie włącza się ABS, który jest standardem we wszystkich wersjach Aygo. Podobnie jest dwiema przednimi poduszkami powietrznymi, bez których nie kupimy żadnego Aygo. I bardzo dobrze, dość już oferowania tanich samochodów pozbawionych elementarnego dziś wyposażenia w sferze bezpieczeństwa. Tu można zafundować sobie dodatkowo tylko komfort, jak radio czy klimatyzację." - ten zmodyfikowany lekko opis należy wzbogacić o różnice w standardzie wyposażenia. Aygo ma w podstawie również wspomaganie układu kierowniczego i kolumnę kierownicy z regulacją wysokości.

Emil Grabiński / Autowizja.pl: Jednostką napędową małej Aygo jest silniczek benzynowy o pojemności 1 litra, aczkolwiek o wcale nie małej mocy, bo może pochwalić się 68 KM i 93 Nm momentu obrotowego. Ze względu na to, że jest to silnik trzy cylindrowy, nie cechuje się wysoką kulturą pracy. Na wolnych obrotach odczuwalne są spore wibracje, a przy nawet wolnej jeździe jest po prostu głośny. Osiągi nie powalą na kolana, jednak trzeba umieć rozgraniczyć małe auto miejskie z samochodem sportowym. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje niecałe 15 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Ale coś za coś. Na pochwałę zasługuje bardzo mały apetyt na paliwo. Spalanie w mieście wyniosło niecałe 6,0 l /100 km, poza miastem tylko 4,5 l/100 km, a w cyklu mieszanym 5,0 l/100 km. Jak widać, stacje benzynowe nie wzbogacą się na posiadaczach małej Toyoty.

(…) to idealne, miejskie autko, zdecydowanie dla płci pięknej. Komfort podróżowania jest dobry dla dwóch osób z przodu. Z tyłu próżno go szukać, przy tym na tylnej kanapie dobiegają do nas najróżniejsze dźwięki, wydaje się jak by tył nie był wygłuszony. Zawieszenie zestrojono dość twardo, ale nie jest to strasznie dokuczliwe. Auto dobrze trzyma się drogi. Nastawiając się na zakup małej Toyoty trzeba liczyć się z tym, że auto nie nadaje się zbytnio w trasy. Przy tym nie ma praktycznie bagażnika (139 l).

Toyota Aygo – film z testu TOP GEAR

Toyota Aygo – TEST Auto Świat

Auto Świat w encyklopedii aut online, tak opisuje Toyotę Aygo:

- Przekonuje dynamicznym silnikiem 1.0 o niskim spalaniu oraz sporą ilością miejsca wewnątrz. Drażni bardzo ubogie wyposażenie, brak opuszczanych szyb z tyłu, a przede wszystkim bagażnik, który nie zmieści nawet zakupów. Jeśli nie jeździmy często w cztery osoby, wersja 3-drzwiowa wystarczy w zupełności. Silnik benzynowy jest trwały i cechuje go dobra dynamika, zamiłowanie do wysokich obrotów oraz niskie spalanie (średnie ok. 5,5-6 l/100 km). Diesel spali jeszcze mniej, ale na dobre osiągi nie liczmy. Bezawaryjność użytkownicy oceniają wysoko, ale ganią głośny silnik, dziwnie pracującą i zestopniowaną skrzynię biegów (bardzo długa dwójka, zgrzytający wsteczny) oraz widoczność do tyłu. Toyota jako nowa kosztuje sporo i na rynku wtórnym wciąż trzyma cenę. Niektóre części nie występują jako zamienniki i pozostaje serwis w ASO.

Toyota Aygo 1.0 68 KM– DANE TECHNICZNE

 Toyota Aygo 2011   DANE TECHNICZNE 
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)             3410/1615/1465
 Rozstaw osi (metry)  2340
 Masa własna (tony)  905
 Pojemność bagażnika (litry)  139
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  35
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  3 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  50 / 68 (6000 obr./min)                                     
 Moment obrotowy (Nm)  93 (3600 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  157
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  14,2
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  5,5
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,9
 Cykl mieszany (litry/100 km)  4,5
 CENA  
 listopad 2011  32 700 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Toyota Aygo 1.0 68 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Toyota Aygo 1.0 68 KM Terra z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 69 KM spala: 5,5 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,9 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Toyota Aygo z silnikiem 1,0 litra pali:

* ŚREDNIO - 5,7 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,5 l/100 km
* W TRASIE – 4,5 l/100 km

Toyota Aygo 1.0 68 KM (2011) – CENA

W Polsce Toyota Aygo w podstawowej wersji Terra z silnikiem benzynowym 1.0 68 KM i 3-drzwiowym nadwoziem kosztuje 31 800 zł, zaś w wersji 5-drzwiowej 32 700 zł. Najbogatsza odmiana Sol z silnikiem 1.0 68 KM i skrzynią biegów manualną MMT oraz pięciodrzwiowym nadwoziem, to wydatek rzędu 42 tys. zł.

Toyota Aygo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Toyota Aygo 2011 r. – cena od 31,3 tys. zł

>>> Toyota Aygo 2009 r. – cena od 23 tys. zł

>>> Toyota Aygo 2007 r. – cena od 17 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki