SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Toyota Corolla – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Toyota Corolla – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Toyota Corolla – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Toyota Corolla - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Toyota Corolla za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA TOYOTA COROLLA za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Toyota Corolla, ranking niezawodności, ZDJĘCIA TOYOTA COROLLA - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie TOYOTA COROLLA tylko na Superauto24.pl.

Toyota Corolla – WSTĘP

Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych na świecie aut segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Pierwsza Corolla zadebiutowała w 1966 roku i do dziś na całym świecie sprzedało się 32 mln sztuk wszystkich generacji tego modelu. Śmiało można powiedzieć, że Toyota Corolla to najpopularniejszy samochód osobowy na świecie. Aktualnie na rynku dostępna jest Corolla X już generacji, która zadebiutowała w 2006 roku i nosi oznaczenie E140. Od tej generacji po raz pierwszy pod nazwą Corolla występuje wersja sedan. Hatchback nazwano Auris, zaś kompaktowego minivana Corollę Verso, po prostu Verso.

>>> Toyota Corolla 2011 – CENA od 63,7 tys. zł

Starsze modele:

>>> Toyota Corolla 2008 – CENA od 38,8 tys. zł

>>> Toyota Corolla 2006 – CENA od 24,9 tys. zł

W podstawowej wersji wyposażenia Terra z silnikiem benzynowym Valvematic 1.6 132 KM, Toyota Corolla sedan kosztuje w Polsce 63 700 zł. Najbogatsza odmiana Prestige z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D-4D 126 KM, to wydatek rzędu 98 200 zł.

Toyota Corolla – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie użytkowników o Toyocie Corolli są podzielone, co może dziwić, jako że to auto jest od lat synonimem niezawodności:

> f.bisc: Ogólnie samochód jest ok. Dla mnie dużym plusem jest wygląd a przede wszystkim silnik - jego praca oraz spalanie. Osobiście nie podoba mi się zupełny brak siłowników tzn. nie wiem czy Toyota nie potrafi czegoś takiego wyprodukować/zastosować. Klapa bagażnika oraz maska silnika powinny być na siłownikach. Nie podoba mi się także wykończenie bagażnika - porostu bylejakość i nadmierna oszczędność. Podobnie plastik na drzwiach (panel starowania szybami) bardzo nie fajny i tandetny. Reszta wydaje się ok. Nie ma idealnych samochodów i trzeba pójść zawsze na kompromis. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu i jak do tej pory jeździ się dosyć fajnie.

> budowlaniec: tak jak dla mnie to auto dla emeryta i to grzecznego żeby nie miał za ciężkiej nogi bo mu braknie emeryturki na paliwo a i tak nikogo nie dogoni. Auto powinno być sprzedawane po inną marka np. Daewoo Kia lub Hyundai bo nie ma nic takiego w wersjach od podstawowej do średniej co by było warte tej ceny po za znaczkiem. Po za tym obsługa salonu Toyota Lubin wygląda na taka jak by zjadła wszystkie rozumy i myślą że sprzedają same Lexusy, a nie zwykłe auta dla szaraków. Panowie zejdźcie na ziemie

> dre: Samochodowi brakuje kilku rzeczy. Dziwi brak ESP (VSC) w standardzie. Zawiasy bagażnika to totalna porażka, uczciwość nakazywałaby odjąć od deklarowanych 450 l przestrzeń zajmowaną przez zawiasy. Brak uchwytu do zamykania bagażnika jest niepoważny. Kiepska wentylacja (odparowanie) przedniej szyby. Wykończenie wnętrza jakościowo jest ponadprzeciętne, ale nie powala na kolana. Sterowanie komputerem jest niewygodne.

> już_nie_toyota_fun: Za całokształt w sumie DOBRZE, ale z tendencją raczej do "Przeciętnie" niż do "Doskonale" W mojej ocenie ogólnej przewagę biorą jednak takie elementy jak : * dynamika silnika - REWELACJA! * komfort jazdy - EXTRA! * bezpieczeństwo jazdy - WAŻNE, szczególnie przy takim silniku

> darioswa: Wątpliwa przyjemność. Twardy plastik, krótkie siedziska, śmieszny przód- wszyscy się śmieją jak jadę – mówią, że wygląda jak nie do końca skręcone biurko, generalnie odpust.

> Lutero: Spodziewałem się solidnej japońskiej technologii, sumiennego wykończenia i niezawodności. Po przejechaniu 3 tys. km sumienne wykończenie (ergonomia) już jest poniżej poziomu morza!

> Adahoo: Auto po przebiegu 10.000 jeździ jakby miało min 100.000, pozdrawiam wszystkim którzy trafili na udaną Corollę, niestety nie należę do tego wąskiego grona szczęśliwców

Toyota Corolla - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Toyota Corolla – OPINIE DZIENNIKARZY

Grzegorz Skarbek / Autogaleriapl: Toyota Corolla to samochód wygodny i komfortowy. Przednie fotele są dość twarde, a kierowca może siedzieć naprawdę nisko. Brak regulacji odcinka lędźwiowego może przeszkodzić wyższym osobom, jednak nikt nie będzie narzekał na niedostateczne wyprofilowanie siedzisk i oparć. Tu jest bardzo dobrze, nawet na tylnej kanapie, która potrafi pomieścić trzy osoby. Zupełnie płaska podłoga pozwoli nawet temu środkowemu pasażerowi na dość komfortowe warunki podczas podróży. Bagażnik swoją pojemnością przebija konkurencyjną 4-drzwiową Hondę Civic i oferuje nam do dyspozycji 450 litrów (Honda - 375 l). Niestety znów z powodów znanych tylko producentom zastosowano potężne zawiasy, które zabierają cenne litry przestrzeni naszego bagażnika. Tak samo jest właśnie w Civiku, tak samo jest np. w Dacii Logan czy Audi A5. Dlaczego? Tego nie wie nikt. Toyota jak na złość nie zaoferowała nam również żadnego uchwytu czy rączki, za którą moglibyśmy pociągnąć i zamknąć klapę. Poważny minus.

Klient zainteresowany nową Corollą może wybrać spośród dwóch jednostek benzynowych (1.4 VVT-i 97 KM i 1.6 Dual VVT-i 124 KM) oraz dwóch wysokoprężnych (1.4 D-4D 90 KM i 2.0 D-4D 126 KM). W moim testowym egzemplarzu znalazł się mocniejszy silnik benzynowy 1.6 charakteryzujący się zmiennym czasem otwarcia zaworów dolotowych jak i wylotowych. Ze stosunkowo niedużej pojemności "wykręcono" dzięki nowoczesnej technologii Dual VVT-i 124 koni mechanicznych (91 kW), które są osiągane przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 157 Nm otrzymujemy 800 obrotów niżej. Silnik mimo, że ciągnie już od samego dołu lubi wysokie kręcenie. Staje się bardzo żwawy, wyprzedzanie dla niego nie jest trudnością i ważąca niecałe 1300 kilogramów Corolla połyka zwinnie kolejne kilometry. Świetnym kompanem, oczywiście nie tylko w trasie, ale i również w mieście, jest 5-biegowa skrzynia. Zachwyca swoją precyzją, nigdy nie odmawia posłuszeństwa i chętnie wrzuca te biegi, które chcemy.

Jazda na wyższych obrotach przynosi dwie negatywne cechy. Pierwsza to zwiększony hałas silnika i tak już w znakomicie wytłumionej kabinie, a druga to spalanie paliwa. Jeśli samochód oszczędzamy na trasie, potrafi nam się odwdzięczyć apetytem na poziomie poniżej 7 litrów. Mocniejsze wdepnięcie pedału gazu spowoduje wzrost średniej o następne dwa litry. Dynamiczna jazda po mieście doprowadzi nas do bankructwa, a Corollę do niestrawności - średnio 11 litrów nikomu nie wyjdzie na dobre. Spalanie na poziomie 8,5 litra na 100 kilometrów, a więc wynik z całego testu jest do zaakceptowania, zwłaszcza że przy delikatnej jeździe jesteśmy w stanie jeszcze je zmniejszyć.

Maciej Struk / Auto Motor i Sport: Toyota została skrojona pod uniwersalne gusta i o jej manierach na drodze możemy powiedzieć tyle tylko, że są poprawne. Jadąc nią nawet nie mamy ochoty na mocniejsze wciskanie gazu, ani pokazywanie innym pleców w zakrętach. Przyzwoity układ kierowniczy też do tego nie zachęca, dlatego osoby preferujące dynamiczną jazdę powinny spojrzeć w stronę konkurentów.

Miesięcznik Auto Motor i Sport w teście porównywał trzy sedany - Fiat Linea 1.4 T-Jet, Opel Astra 1.6 i Toyota Corolla 1.6. - Pod względem użytych do wykończenia wnętrza materiałów, poza konkurencją w naszym porównaniu jest znów Opel. Porządne plastiki wyglądają znacznie lepiej niż te zastosowane w Toyocie i niewiele lepiej niż u Fiata. Z drugiej strony, obsługa instrumentów pokładowych największego przyzwyczajenia wymaga w Astrze, szczególnie tych w obrębie konsoli środkowej – czytamy w AMS. Według miesięcznika Astrę i Corollę wprawiają w ruch nowoczesne jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra i o mocy, odpowiednio, 115 i 124 KM. W Fiacie z 1,4-litrowym silnikiem współpracuje turbosprężarka. Właśnie w tym urządzeniu tkwi sekret bardzo dobrej dynamiki auta, niezależnie od biegu, na którym jedzie. Dodatkowo, Linea świetnie reaguje na gaz i energicznie zaczyna przyspieszać już od około 2000 obr/ min. 500 obr/min wyżej jej silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy o wartości 206 Nm. Opel potrafi wykrzesać z siebie 155 Nm przy 4000 obr/min, a Toyota - 157 Nm przy 5200 obr/min. Najszybsza do 100 km/h Corolla w próbach elastyczności nie nadąża za Astrą, ani tym bardziej za Lineą, która jest zdecydowania najlepsza w tych ewolucjach. Na niekorzyść „włocha" z Turcji działa to, że jego silnik w górnych partiach obrotów staje się za głośny, nie lubi przekraczać 5500 obr/min i przy ostrym traktowaniu ma spory apetyt na paliwo. Jednostka Opla ożywa wraz z przekroczeniem 3000 obr/min, a Toyoty o 500 obr/min wyżej.

Toyota Corolla - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 6, 4l utego 2008 r.) tak pisze o popularnej Corolli:

Właściwie Corolla ma tylko dwie istotne wady. Po pierwsze, jest autem pozbawionym emocji, a po drugie, oryginalne części zamienne są dość drogie. Jeśli jednak zależy nam wyłącznie na pewnym środku transportu, to warto ją wziąć pod uwagę. Mało problematyczne są szczególnie auta z silnikami benzynowymi. - W przypadku diesli istnieje pewne ryzyko związane z uszkodzeniem kosztownego układu wtryskowego lub turbiny, jednak są to problemy znane również konkurencji. Konstrukcyjnie to proste auto, ale warto je fachowo obsługiwać – pisze red. Wojciech Denisiuk o Corolli IX generacji. Zdaniem AŚ - na co dzień większość Corolli nie stwarza dużej liczby problemów. Układ przeniesienia napędu jest praktycznie niezawodny, z wyłączeniem półautomatycznej skrzyni MMT, dostępnej w autach z benzynowym silnikiem 1.6. Występował tam czasami problem z blokowaniem się siłownika i błędami sterownika.

Zawieszenie Corolli jest proste i dość odporne na jakość polskich dróg. Z tyłu zrezygnowano z systemu wielowahaczowego na rzecz belki skrętnej. Zyskano w ten sposób na trwałości, pogarszając jednak nieznacznie własności jezdne. W niektórych egzemplarzach dość szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, niekiedy luz pojawia się także na przekładni kierowniczej. Zastrzeżenia można mieć też do trwałości układu hamulcowego, przeciętnie po 30 tys. km trzeba wymieniać klocki hamulcowe, a po 60 tys. km tarcze. Użytkownicy wcześniejszych wersji na pewno będą zaskoczeni tak krótką żywotnością. O dosyć udanej konstrukcji Corolli świadczy niewielka liczba akcji naprawczych ogłaszanych przez producenta. Dotyczyły one między innymi wymiany korka zbiorniczka płynu hamulcowego, dokręcenia śrub piast i wymiany wałka pośredniego kolumny kierownicy. Warto podkreślić też dość dobrze wykonane i z przyjemnych tworzyw wnętrze, chociaż w podstawowych wersjach jest bardzo ponure, a w kilkuletnich egzemplarzach zdarza się skrzypienie plastików. Jedną z drobnych, ale często występujących usterek są przepalające się żarówki reflektorów. Tajemnica dużej niezawodności Corolli tkwi także w prostych rozwiązaniach, np. w przeciwieństwie do niektórych konkurentów nie ma tu rozbudowanej elektroniki. Pozytywnie wpływa to na łatwość określenia charakteru usterki i szybkie jej wyeliminowanie.

Toyota Corolla 1.6 132 KM – DANE TECHNICZNE

 Toyota Corolla X sedan    DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                              4,540/1,760/1,470
 Rozstaw osi (metry)  2,600
 Masa własna (tony)  1,255
 Pojemność bagażnika (litry)  450
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  55
 SILNIK  Valvematic
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  97 / 132 (6400 obr./min)                                        
 Moment obrotowy (Nm)  160 (4400 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  200
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,0
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,2
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,9
 CENA  
 listopad 2011  63 700 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  od 4 tys. zł do 6,5 tys. zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Toyota Corolla 1.6 132 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Toyota Corolla Terra z silnikiem benzynowym 1.6 Valvematic o mocy 132 KM spala: 8,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,9 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Toyota Corolla Terra z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 7,2 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 8,0 l/100 km
* W TRASIE - 5,9 l/100 km

Toyota Corolla (2011) – CENA

W podstawowej wersji wyposażenia Terra z silnikiem benzynowym Valvematic 1.6 132 KM, Toyota Corolla sedan kosztuje w Polsce 63 700 zł. Najbogatsza odmiana Prestige z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D-4D 126 KM, to wydatek rzędu 98 200 zł.

Toyota Corolla - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Toyota Corolla 2011 r. – cena od 63,7 tys. zł

>>> Toyota Corolla 2005 r. – cena od 16,9 tys. zł

>>> Toyota Corolla 2001 r. – cena od 8 tys. zł

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
oprac. Piotr Mieszkowski
update counter