Toyota Yaris III 1.33 VVT-i - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-05-25 3:00

Trzecia Toyota Yaris niestety nie należy do tanich samochodów klasy B. Kontynuuje za to serię najwyższych ocen, które otrzymywały poprzednie generacje modelu. M.in. wynik 5 gwiazdek instytutu Euro NCAP dowodzi, że również małe samochody mogą zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to m.in. zestawienie cen oferowanego w salonach Yarisa. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Toyota Yaris III - BEZPIECZEŃSTWO

Nowa Toyota Yaris oferuje bardzo bogaty systemem 7 poduszek powietrznych. Podstawowo w małych hatchbackach znajdują się na pokładzie Air Bagi boczne oraz kierowcy i pasażera. Kurtyny powietrzne chroniące głowy, obejmujące przedni i tylny przedział oraz dodatkowa poduszka kolanowa kierowcy, to standard wersji SOL, PRESTIGE i DYNAMIC. W uboższych modelach TERRA i LUNA, poduszka kolanowa i kurtyny są dostępne w pakiecie połączonym z VSC (system stabilizacji toru jazdy) i TRC (systemy kontroli trakcji), za kwotę 2 000 zł.

>>> Toyota Yaris 1.33 VVT-i - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<

W aucie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, z przodu z dodatkowymi napinaczami i ogranicznikami siły napinającej. Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu i z tyłu to standard wyposażenia, podobnie jak mocowania ISOFIX na tylnej kanapie, dla fotelików dziecięcych. Są też blokady zamków drzwi tylnych, w wersjach 5-drzwiowych. Zagłówki siedzeń zaprojektowano tak, by minimalizowały ryzyko uszkodzenia kręgosłupa w trakcie uderzenia w tył pojazdu.

>>> Toyota Yaris 1.33 VVT-i - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

W kabinie Toyoty asystują kierowcy już na wyposażeniu podstawowym zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Na pokładzie znajduje się BA - system automatycznie wspomagający hamowanie awaryjne. Mierzy on szybkość i siłę naciśnięcia pedału hamulca i w razie potrzeby zwiększa siłę hamowania. Jest też ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) i EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Wersje SOL, PRESTIGE i DYNAMIC mają jeszcze w standardzie VSC (system stabilizacji pojazdu) i TRC (system kontroli trakcji).

Zabezpieczenie przed kradzieżą

Toyotę przed złodziejami ochrania podstawowo immobilizer wraz centralnym zamkiem. Zdalne sterowanie z kluczyka pilota to cecha wszystkich wersji, poza najtańszą TERRA.

Toyota Yaris III - OŚWIETLENIE

Odmieniony kształt reflektorów, to ładne i przejrzyste klosze. Jedynie wersja DYNAMIC posiada przyciemnione wnętrza lamp przednich - akcent ten nadaje im charakteru, ale w żadnym stopniu nie poprawia widoczności. Przydatną opcją jest funkcja reflektorów "Follow-me-home". Po wyjściu z auta światła działają jeszcze przez krótki czas i przykładowo po zmroku oświetlą drogę powrotną do drzwi domu, po czym wyłączają się automatycznie.

>>> Toyota Yaris 1.33 VVT-i - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny <<<

Układ ksenonowy ze spryskiwaczami w Yarisie, nie jest w ogóle dostępny. Dodatkowe lampy przeciwmgłowe znajdujące się w zderzaku, są standardem wyłącznie DYNAMICA. Uboższe wersje mogą je mieć tylko po dokupieniu różnych pakietów. Trzecie światło STOP tylnej klapy jest seryjne. Kierunkowskazy montowane w lusterkach są podstawa wyposażenia.

Toyota Yaris III - GWARANCJA

Samochód podstawowo objęty jest mechaniczną gwarancją na 3 lata, lub 100 tysięcy kilometrów.Wymagane są jednak rutynowe przeglądy pojazdu i wymiana oleju, co 15 tysięcy kilometrów, lub raz w roku. Toyota dodatkowo za dopłatą umożliwia skorzystanie z programu przedłużające gwarancję o kolejny rok, lub dwa lata. Dostępne są jeszcze inne dodatkowe kontrakty gwarancyjne. Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 12 lat

>>> Toyota Yaris 1.33 VVT-i - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Toyota Yaris III - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Maksymalna ocena w testach Euro NCAP dowodzi, że również małe samochody mogą zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa. Nowa Toyota Yaris uzyskała najwyższy, 5-gwiazdkowy wynik testów bezpieczeństwa pasażerów i pieszych, w próbach zderzeniowych instytutu Euro NCAP. Poprzednia odsłona modelu również zdobyła 5 gwiazdek.

Toyota Yaris III - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w aż 5 wersjach wyposażenia. Najtańsza 3-drzwiowa TERRA z silnikiem 1.0 litra 69 KM, kosztuje 39 900 zł. Najtańsza wersja 5-drzwiowa TERRA to wydatek 41 700 zł. Podstawowy model z wysokoprężną jednostką 1.4 D-4D 90 KM, to natomiast wydatek aż 57 700 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Toyota Yaris, to wersja DYNAMIC z silnikiem 1.33 litra 99 KM, z dodatkowymi pakietami. Identyczny samochód w polskiej ofercie występuje w cenie 64 300 zł.

3-DZWI TERRA LUNA SOL PRESTIGE DYNAMIC
1.0 VVT-i 69 KM
39 900 zł 46 500 zł 49 400 zł - -
1.33 VVT-i 99 KM
44 700 zł 49 700 zł 52 600 zł 54 000 zł 56 800 zł
1.4 D-4D 90 KM
57 700 zł 62 000 zł 64 900 zł 66 300 zł -
5-DRZWI TERRA LUNA SOL PRESTIGE DYNAMIC
1,0 VVT-i 69 KM
41 700 zł 48 300 zł 51 200 zł - -
1.33 VVT-i 99 KM
46 500 zł 51 500 zł 54 400 zł 56 700 zł 58 600 zł
1.4 D-4D 90 KM
58 800 zł 63 800 zł 66 700 zł 69 000 zł -

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Toyoty Yaris po liftingu.

WIDEO - zobacz wnętrze Toyoty Yaris III:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki