SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto testy Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

15.02.2013, godz. 01:30
Volkswagen Golf 7
foto:

Inżynierowie skrupulatnie dążący do perfekcji, wciąż coś poprawiają i stosują coraz to nowe triki, by odskoczyć konkurencji. Jak przystało na Golfa, najnowsza generacja tradycyjnie nie zawodzi pod względem jakości i bezpieczeństwa. Klienci przez lata zdążyli się przyzwyczaić do wysokiego poziomu kompaktu, więc w testach Euro NCAP nie zabrakło najwyższej noty 5 gwiazdek. W konsekwencji niemiecki produkt został tak jak wcześniej okupiony niemałym cennikiem. Nowoczesność VW sporo kosztuje, co potwierdzają dodatkowo niektóre drogie pozycje z listy opcji. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to przyjrzenie się bezpieczeństwu oraz tabeli cennika. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

VW Golf 7 - BEZPIECZEŃSTWO

Zakres systemów poprawiających bezpieczeństwo podróżnych jest znacznie rozbudowany. Zabezpieczenie przed poważnymi obrażeniami podczas wypadku stanowią poduszki powietrzne (seryjnie we wszystkich wersjach znajduje się aż 7 airbagów: czołowe dla kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia, kurtynowe dla obydwu przedziałów, rozciągające się wzdłuż podsufitki oraz poduszka kolanowa kierowcy). W opcji są jeszcze poduszki boczne dla pasażerów tylnej kanapy za kwotę 1 300 zł. Pasy są trzypunktowe, bezwładnościowe, z przodu z regulacją na wysokość. Wszystkie siedziska wyposażono już seryjnie w czujniki obecności na fotelach, dlatego brak zapięcia pasów skutkuje uruchomieniem sygnalizacji na wyświetlaczu. Niedomknięcie drzwi lub komory silnika także jest natychmiast komunikowane. Za dopłatą 540 zł Golf 7 może mieć proaktywną ochronę pasażerów nazwaną ProCrash - w momencie wykrycia nagłego hamowania pasy bezpieczeństwa ulegają automatycznemu napięciu, a okna same się zasuwają. Wszystkie zagłówki mają regulacje na wysokość, skrajne fotele tylne wyposażono w system ISOFIX do mocowania dwóch fotelików dziecięcych.

>>> Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST - Dziennik Dzień 1: Stylistyka i wymiary <<<

W "siódemce" już seryjnie zastosowano prawdziwą armię elektronicznych systemów wsparcia. Na wyposażeniu jest hamulec wielokolizyjny, który automatycznie przyhamowuje pojazd ulegający zderzeniu, zmniejszając występującą w wypadku energię kinetyczną i minimalizując ryzyko powtórnego uderzenia. Gwarancją bezpieczeństwa i komfortu jazdy są też: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBV (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania), ASR (kontrola trakcji zapobiegająca poślizgowi kół napędzanych), ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), MSR (system przeciwdziałający blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem), XDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach oraz asystent podjazdu i zjazdu z wniesienia.

>>> Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST - Dziennik Dzień 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Dodatkowo w ofercie opcji znaleźć możemy jeszcze tempomat utrzymujący odległość (seria w COMFORTLINE i HIGHLINE, lub dopłata 630 zł w bazowym TRENDLINE). Bardziej zaawansowany system ACC korzystający z radaru tempomatu, automatycznie reguluje odległość między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu i współpracuje z systemem Front Assist, który poinformuje kierowcę o niebezpiecznej odległości do pojazdu poprzedzającego i automatycznie zahamuje w razie zagrożenia. Częścią składową jest też nowa funkcja awaryjnego hamowania w mieście, inicjująca hamowanie poniżej prędkości 30 km/h (cena tego zestawu wynosi 1 970 zł). Jest jeszcze asystent toru jazdy Lane Assist wraz z Light Assist (ingerowanie w działanie układu kierowniczego, korygujące lekko tor jazdy w momencie zjechania z wyznaczonego pasa ruchu, bez sygnalizacji kierunkowskazem, wraz z czujnikiem automatycznej zmiany świateł mijania na rogowe (cena zestawu wyceniona na 2 100 zł).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Auto podstawowo elektroniczny immobiliser i centralny zamek sterowany falami radiowymi ze składanego kluczyka, z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków. Autoalarm z niezależnym zasilaniem i funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu, trzeba już sobie dokupić za 730 zł. Inteligentny system bezkluczykowego dostępu Keyless Access, zwalniający zamki auta już po zbliżeniu się do drzwi, z uruchamianiem pojazdu przyciskiem START/STOP kosztuje 1 580 zł.

>>> Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST - Dziennik Dzień 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Czujniki rozpoznające zmęczenie kierowcy, które aktywują podpowiedź o zrobieniu przerwy w podróży są montowane w najbogatszym HIGHLINE. System rozpoznający znaki drogowe to element działający we współpracy z nawigacją satelitarną. Radary parkowania z przodu i z tyłu, z wizualizacją odległości na ekranie radia to opcja wyceniona na 1 000 zł. Kamera cofania przekazująca obraz do wyświetlacza to już kolejne 900 zł. Najnowsza generacja asystenta parkowania ParkAssist to wydatek 1 870 zł, ale ten bajerancki zestaw z ultradźwiękowymi czujnikami działa naprawdę rewelacyjnie. Wprawdzie auto bez naszej pomocy samodzielnie nie zaparkuje, bo musimy operować biegami, gazem i hamulcem, ale za to Golf sam będzie kręcił sterem i gładko zrobi ciasną kopertę - kobiety to pokochają!

Pakiet czujników: deszczu (samoczynne uruchamianie wycieraczek), zmierzchu (funkcja automatycznego włączania świateł), lusterko wsteczne przyciemniane w razie oślepienia, funkcja świateł Coming/Leaving Home, znajduje się w najbogatszym HIGLINE (w pozostałych dopłata 490 zł).

VW Golf 7 - OŚWIETLENIE

Reflektory seryjnie są halogenowe ze światłami do jazdy dziennej i manualną regulacją zasięgu. W opcji za kwotę 1 320 zł mogą być wyposażone w samopoziomujący układ biksenonowy z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami - warto do niego dopłacić, bo cena zestawu jest bardzo atrakcyjna, a same lampy wyglądają znacznie ekskluzywniej od podstawowych. Za wyższą kwotę 2 910 zł można mieć biksenony okraszone wkładkami wykonanymi w technologi LED, tworzącymi wewnątrz kloszy mini świetlne kwadraty (tak jak w testowanym przez SuperAuto24.pl modelu). Wzdłużne lampki przeciwmgielne w zderzaku z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, są elementem seryjnego wyposażenia (standard w topowym HIGHLINE, a w TRENDLINE i COMFRTLINE dopłata 670 zł ).

>>> Volkswagen Golf 7 2.0 TDI DSG - TEST - Dziennik Dzień 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Asystent świateł drogowych Light Assist (cena 640 zł) automatycznie rozpoznaje reflektory pojazdów nadjeżdżających z przeciwka oraz światła tylne aut poprzedzających. W zależności od sytuacji na drodze wdrażana jest samoczynna aktywacja świateł drogowych lub ich wyłączenie. Tylne lampy posiadają wyraźne czerwone podświetlenie układające się w kwadraty. Klosze w najwyższym HIGHLINE odróżniają się od pozostałych wersji przyciemnieniem. Trzecie światło STOP umieszczone w spoilerze to wyposażenie seryjne.

VW Golf 7 - GWARANCJA

Kompaktowego Volkswagena podobnie jak inne modele z Wolfsburga, objęto 2-letnią gwarancją na mechanikę bez limitu kilometrów. Gwarancja na lakier nadwozia jest objęta okresem 3 lat, a perforacja blach okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela. Ponadto 2-letnią gwarancją objęte są wszystkie oryginalne części i akcesoria Volkswagen. Warunkiem naprawy gwarancyjnej jest udokumentowanie przeprowadzenia wszystkich przeglądów serwisowych samochodu zgodnie z wytycznymi producenta w książce serwisowej.

W momencie zakupu nowego samochodu, a także w okresie pierwszych 18 miesięcy użytkowania, istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy nawet do 5 roku eksploatacji, bez limitu kilometrów. Jest to tak zwane przedłużenie gwarancji "Volkswagen Life Time" na okres 12, 24 lub 36 miesięcy, dostępnej w czterech pakietach różniących się od siebie.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Auto w testach zderzeniowych europejskiej organizacji Euro NCAP otrzymało najwyższą notę 5 gwiazdek. Ponadto Golf 7 został wyróżniony prestiżową nagrodą "Euro NCAP Advanced Awards" za innowacje w dziedzinie integralnego bezpieczeństwa. W serii testów "siódemka" zdobyła 94% punktów za ochronę dorosłych pasażerów, 89% punktów za ochronę dzieci, 65% punktów za ochronę pieszych i 71% punktów za dodatkowe systemy bezpieczeństwa.  Seryjnie montowany hamulec multikolizyjny Volkswagena wyróżniony został przez ADAC "Żółtym Aniołem" za innowacje.

VW Golf 7 - CENA

Najtańszy nowy Golf 7 w podstawowej wersji wyposażenia TRENDLINE w odmianie trzydrzwiowej, z silnikiem benzynowym 1.2 TSI o mocy 85 KM, kosztuje 59 990 zł. Za najtańszego diesla 1.6 TDI 105 KM, trzeba zapłacić w salonie 74 090 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl pięciodrzwiowy Volkswagen Golf 7 z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i skrzynią automatyczną DSG, w wersji wyposażenia HIGLINE, to wydatek 101 030 zł bez wliczania w tę cenę elementów opcjonalnych wyposażenia. Naszpikowane nowinkami technicznymi auto jakim dysponowaliśmy było warte blisko 130 000 zł.

wersja 3-drzwiowa

silnik / skrzynia biegów
TRENDLINE COMFORTLINE HIGHLINE
1.2 TSI 85 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 59 990 zł
- -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy 64 090 zł
67 590 zł -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa -
75 490 zł -
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 70 490 zł 74 590 zł
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 78 390 zł 82 490 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 73 690 zł 77 790 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, ACT, 6 biegowy - - 79 790 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, ACT, DSG, 7 stopniowa - - 87 690 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 81 590 zł 85 690 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 74 090 zł 77 590 zł 81 690 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa - 85 990 zł 90 090 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - - 91 490 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa - - 99 390 zł

.

wersja 5-drzwiowa

silnik / skrzynia biegów
TRENDLINE COMFORTLINE HIGHLINE
1.2 TSI 85 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 61 170 zł
- -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy 65 270 zł
68 770 zł -
1.2 TSI 105 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa -
76 670 zł -
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 71 670 zł 76 230 zł
1.4 TSI 122 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 79 570 zł 84 130 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - 74 870 zł 79 430 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, ACT, 6 biegowy - - 81 430 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, ACT, DSG, 7 stopniowa - - 89 330 zł
1.4 TSI 140 KM, BlueMotion Technology, DSG, 7 stopniowa - 82 770 zł 87 330 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, 5 biegowy 75 270 zł 78 770 zł 83 330 zł
1.6 TDI CR DPF 105 KM, BlueMotion Technology, DSG 7 stopniowa - 87 170 zł 91 730 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, 6 biegowy - - 93 130 zł
2.0 TDI CR DPF 150 KM, BlueMotion Technology, DSG, 6 stopniowa - - 101 030 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu Golfa 7.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: