SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» Volvo S80 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. Volvo S80 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Volvo S80 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

Volvo S80 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Toyota Yaris III za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA VOLVO S80 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Volvo S80, ranking niezawodności, ZDJĘCIA VOLVO S80 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie VOLVO S80 tylko na Superauto24.pl.

Volvo S80 - WSTĘP

Volvo S80 to flagowy model szwedzkiego producenta aut luksusowych. Model S80 wszedł na rynek w 1998 roku zastępując model 960/S90. Zaliczany jest do klasy wyższej, czyli segmentu E w grupie aut premium. Na bazie sedana s80 powstała także wersja kombi, nazwana V70 oraz uterenowiona XC70. Aktualnie w sprzedaży znajduje się druga generacja Volvo S80, która zadebiutowała w 2006 roku i która korzysta z globalnej płyty podłogowej Forda, na której budowane są także Mondeo oraz Galaxy.

>>> Volvo S80 Executive 2.4 D5 2011 – CENA od tys. zł

Starsze modele:

>>> Volvo S80 2008 – CENA od 55 tys. zł

>>> Volvo S80 2005 – CENA od 32 tys. zł

Ceny Volvo S80 w polskich salonach zaczynają się od 134 810 zł za wersję Kinetic ze 163 konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 l D3 z manualną, 6-biegową skrzynią. Wersja Executive z silnikiem wysokoprężnym D5 o pojemności 2.4 litra i mocy 215 KM z automatyczną 6-biegową skrzynią Geartronic, to już wydatek rzędu 246 500 zł. Takim autem jeździ od niedawna Ivona Pavlovic, jurorka „Tańca z gwiazdami” TVN.

>>> Iwona Pavlović: Ma auto za ćwierć miliona... ZDJĘCIA

Volvo S80 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o luksusowej limuzynie Volvo S80:

> Krzysztof: Dziwi i irytuje uwstecznianie względem poprzedniego modelu, najbardziej przeszkadza ciasnota na fotelu pasażera i tylnych. W opcji z bluetooth może nie współpracować z książką telefoniczną twojego aparatu. Ogólnie model zyskał na świeżości, nowych dodatkach, z zewnątrz wygląda skromniej od konkurencji i poprzedniego modelu. Jestem bardzo zadowolony, jakkolwiek tym razem dokładniej przeanalizowałbym ofertę konkurencji.

> Adrian: w tym temacie, ocena na 5. Doskonała linia, komfortowe fotele, dużo przestrzeni i schowków. Nawigacja we volvo jest dobra, doprowadzi zawsze do celu :) - najnowsze mapy ... silnik jest super. MARKA GODNA UWAGI, zasługuje na ocenę 5. Zainteresowani klienci tym modelem, sami sprawdźcie ten model :) powiem tak, po długiej podróży nie chcę się z niego wysiadać :) komfort na 6. pozdrawiam !!!

> jack london: to juz moje 4 volvo (s40,s80 z roku 200, xc90) i jak na razie to najfajniejsze auto Polecam remap w rica u mnie moc podniesiona do 205km różnica w spalaniu żadna a moc, że uśmiech pojawia się na twarzy przyspieszenie poniżej 8s a wyprzedzanie na 4 biegu rewela do tego skrzynia automatyczna chodzi dużo lepiej.

Ale jak zawsze, niezadowoleni także się znajdą:

> Mariusz: fantastyczna sylwetka, przepięknie wykonany środek, ale słabe wygłuszenie i mało inteligentna praca skrzyni biegów powoduje rozczarowanie! niestety miałem już kilka razy przez prace skrzyni śmierć przed oczami i za to bardzo obniżam ocenę. dodam, ze auto serwisowane w aso.

> Moris: Jak za takie auto w cenie prawie 200 tys. zł. wystąpiły bardzo poważne usterki

Volvo S80 - film z CRASH TESTu

Volvo S80 – OPINIE DZIENNIKARZY

Marcin Lewandowski / Moto.pl: Volvo S80 to auto typowo szwedzkie. Z początku zupełnie niepozorne, wręcz sprawiające wrażenie mniejszego, niż jest w rzeczywistości. Aż trudno uwierzyć, że to naprawdę konkurent E-klasy Mercedesa. Pierwsza generacja wydawała się szersza, ale to tylko pozory. Nowy model urósł w każdym kierunku, a najbardziej wzwyż, zyskując ponad pięć cm wzrostu. Dlatego jego rozmiary nie robią już takiego wrażenia. Ale znając Szwedów mniemam, że o to właśnie im chodziło. Aby S80 było subtelne, nie rzucało się w oczy, nie kipiało zuchwale technologią jak jego konkurenci. To podejście potwierdza lifting, jaki po trzech latach od debiutu zafundowano topowej limuzynie z Goeteborga. Żadnych gigantycznych wlotów powietrza, przeprojektowanych reflektorów, czy nowych zderzaków. Zmiany ograniczyły się do... nowych listew i większego znaku firmowego. (...) Wewnątrz zmian jest nieco więcej. Popracowano nad wykończeniem i trzeba oddać specom ze Skandynawii, że spisali się na medal. Materiały robią naprawdę świetne wrażenie i mimo, że nie są bardzo miękkie w dotyku ocenić je trzeba wysoko. Zegary wyglądają ascetycznie. Na desce rozdzielczej próżno szukać krzykliwych form, tryskających srebrem przycisków czy innych ekstrawagancji. Na szczęście tylko pod względem wyglądu, bo wyposażenie jak się okazuje jest praktycznie pełne. Rozmiary auta sugerują, że nikomu nie powinno zabraknąć miejsca ani na nogi, ani nad głowami i Volvo wywiązuje się z tego bez zastrzeżeń. Jedynie bagażnik (480 litrów) nieco nie przystaje do wielkości auta.

Najmocniejszy diesel w ofercie Volvo 2.4 D5 215 KM z pewnością najlepiej pasuje do tego samochodu. Mimo sporej masy auta przekraczającej półtorej tony, silnik doskonale radzi sobie z rozpędzaniem zapewniając bardzo dobrą dynamikę podczas jazdy. Poza tym odziedziczył po poprzedniej wersji mocy cudowną cechę - przy dodawania gazu brzmi co najmniej jak rasowa szóstka, by nie porównać go do bulgotu V8. Moc rozwijana jest równomiernie, a maksymalny moment 420 Nm dostępny jest w zakresie 1500-3250 obr/min. To w zupełności wystarcza, by 6-biegowa automatyczna skrzynia mogła poruszać się w optymalnym zakresie obrotów. A propos skrzyni. Pracuje bez zarzutu. Reakcją na mocniejsze dodanie gazu jest szybka redukcja, przez co jej ręczny tryb jest bardziej miłym dodatkiem, niż praktycznym udogodnieniem.

Jarosław Maznas / Auto Motor i Sport: Volvo S80 D5 to subtelne stworzenie, z 480-litrowym bagażnikiem i rzędowym silnikiem z pięcioma cylindrami, z którego maksymalnie da się wycisnąć 400 Nm. Samochód uruchamia się przez delikatne muśnięcie palcami po przycisku, umieszczonym z prawej strony wskaźników. Poza tym, komunikaty łatwego w obsłudze pokładowego komputera wyświetlane są w naszym rodzimym języku, co świadczy o szacunku Volvo dla klientów z Polski. I jeszcze ten odtwarzacz CD z masą głośników, z których wydobywają się najwspanialsze dźwięki. (…)
Volvo S80 D5 to komfortowa limuzyna, dostojnie przemierzająca drogi. Nie zaskakuje niczym szczególnym, co wyróżniałoby ją spośród konkurencyjnych samochodów. I to jest cały urok tego auta, z tą jego delikatną, nie rzucającą się w oczy elegancją. Nawet cena - 190 tysięcy zł za model podstawowy - zdaje się być nieśmiałą próbą zwrócenia na siebie uwagi.

Volvo S80 D5 2.4 215 KM – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 37, 7 września 2009 r.) miał okazję testować Volvo S80 D5 . W opinii testujących, Volvo S80 D5, to mistrzowska klasa:

- Połączenie 205-konnej jednostki napędowej z 6-biegowym „automatem” Geartronic i napędem na cztery koła dało doskonałe efekty. Szwedzka limuzyna zachwyca wspaniałą elastycznością i błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, popisując się przy tym doskonałą trakcją. Kierowca może cieszyć się dynamiczną jazdą właściwie w każdych warunkach drogowych, a pokładowa elektronika wtrąca się tylko wtedy, gdy to konieczne – czytamy w AŚ.

Według tygodnika, aktywne zawieszenie Four-C z trybami Comfort, Sport i Advanced pozwala na dopasowanie amortyzacji do aktualnych preferencji. Precyzyjny układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości jazdy zapewnia z kolei dobre wyczucie auta. Dostępny w ramach opcji pakiet R-Design (4920 zł) i podkreśla sportową charakterystykę modelu oraz uatrakcyjnia jego wygląd.

Volvo S80 D5 2.4 215 KM – DANE TECHNICZNE

2,835
 Volvo S80  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE   
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                        4,851/1,907/1,493
 Rozstaw osi (metry)    
 Masa własna (tony)  1,718
 Pojemność bagażnika (litry)  480
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  70
 SILNIK  D5
 Paliwo  olej napędowy
 Liczba cylindrów  5
 Moc (kW / KM)  158 / 215 (4000 obr./min)                                           
 Moment obrotowy (Nm)  440 (3000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  225
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  8,4
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  8,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,7
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,1
 CENA  
 listopad 2011  246 500 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  standard
 Nawigacja (zł)  RSE - zestaw multimedialny - 8890 zł
 Skórzana tapicerka  standard

 Volvo S80 D5 2.4 215 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Volvo S80 z silnikiem wysokoprężnym 2.4 D5 o mocy 215 KM spala: 8,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,7 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Volvo S80 z silnikiem 2.4 D5 215 KM pali:

* ŚREDNIO – 8,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 14,0 l/100 km
* W TRASIE – 7,5 l/100 km

Volvo S80 D5 2.4 215 KM (2011) – CENA

Ceny Volvo S80 w polskich salonach zaczynają się od 134 810 zł za wersję Kinetic ze 163 konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 l D3 z manualną, 6-biegową skrzynią. Wersja Executive z silnikiem wysokoprężnym D5 o pojemności 2.4 litra i mocy 215 KM z automatyczną 6-biegową skrzynią Geartronic, to już wydatek rzędu 246 500 zł.
Volvo S80 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Volvo S80 2011 r. – cena od 136 tys. zł

>>> Volvo S80 2009 r. – cena od 74 tys. zł

>>> Volvo S80 2007 r. – cena od 41 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium