SuperAuta24»

Auto

»

Testy

» VW Golf VI – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. VW Golf VI – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

VW Golf VI – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

VW Golf VI - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o VW Golf VI za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA VW GOLF za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie VW Golf VI, VW Golf ranking niezawodności, ZDJĘCIA VW GOLF VI - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie VW GOLF VI tylko na Superauto24.pl.

VW Golf VI - WSTĘP

VW Golf I generacji zadebiutował w 1974 roku zastępując w ofercie przestarzałego Garbusa. Auto to zapoczątkowało dzisiejszy segment C, czyli klasę niższą średnią. Golf okazał się światowym bestsellerem i do dziś sprzedało się ponad 25 mln tych aut. Aktualnie w ofercie VW znajduje się VI generacja Golfa. Pierwotnie Golf VI miał pojawić się dopiero w 2010 roku. Ponieważ jednak poprzednia V generacja nie sprzedawała się dobrze, Volkswagen podjął decyzję o przyśpieszeniu wprowadzenia na rynek „szóstki”, co nastąpiło w 2008 roku.

>>> VW Golf VI 2011 – CENA od 59 990 zł

Starsze modele:

>>> VW Golf V 2006 – CENA od 27 tys. zł

>>> VW Golf IV 2004 – CENA od 19,9 tys. zł

Golf jest najbardziej popularnym modelem Volkswagena. Jego nazwa pochodzi od nazwy prądu morskiego Golfsztrom. I generacja Golfa produkowana była aż 35 lat. Pierwsze auta zjechały z niemieckich taśm w 1974 roku, a ostatnie Golfy I wyprodukowano w RPA w 2009 roku. W Polsce pięciodrzwiowy VW Golf w podstawowej wersji wyposażenia Trendline z turbodoładowanym silnikiem diesla 1.6 TDI CR DPF 90 KM kosztuje 70 450 zł.

VW Golf VI – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie o VW Golfie VI generacji podzielone:

> Kik: Niestety Golf nie oferuje tej jakości co poprzednie modele. Mam wrażenie, że wprowadzane zmiany go psują. Szumy z uszczelek drzwi, twarde zawieszenie, niepraktyczne plastikowe boczki fotela, podniesiony zatrzask pasa przedniego jest problemem do montażu fotelika dziecka. Do tego mało wydajna dmuchawa i ponure wnętrze. Kolumna kierownicy wystająca i niskie osoby będą uderzały kolanem.

> Mihu: po przejechaniu 28000 km jestem po jednej akcji serwisowej, wymiany podnośników szyb(to na plus),na minus korodujące uchwyty wycieraczek szyby przedniej...skandal jak na roczny samochód. No i bagażnik mniejszy niż w Astrze B?!

Ale są także zadowoleni:

zunia: Auto doskonałe pod każdym względem. W tej klasie nie ma równych (potwierdzają to liczne ostatnie testy).Golf pokazuje wszystkim swoim rywalom(zwłaszcza nowej astrze IV nad wyborem której się zastanawiałem) jak powinien wyglądać współczesny samochód kompaktowy!!!

> picu: Jestem bardzo zadowolony. Samochód spełnia moje oczekiwania - uważam że dokonałem dobrego wyboru. Jedyne co osobiście bym zmienił, to wybrał mocniejszy silnik (ale to już jest zależne od tego, kto jak lubi jeździć - w końcu kombi to nie samochód sportowy;-))

> Kiki: Mimo problemów z silnikiem jestem zadowolony z zakupu. Auto jest bardzo dobrze wykonane i doskonale wyposażone w wersji highline, daje przyjemność z jazdy. Z zewnątrz nie powala na kolana chociaż b.ładnie prezentuje się na 17". Jeśli zamierzasz zmienić samochód a jeszcze nie miałeś jazdy próbnej nową VI to radze żebyś to zrobił.

VW Golf VI – film z CRASH TESTu Euro NCAP

VW Golf VI – OPINIE DZIENNIKARZY

Maciej Pobocha / Motofakty.pl: dobrze zestrojone, lekko twarde zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy zasługują na wysokie noty. Kierowca ma pełną kontrolę nad samochodem, na czym w ogóle nie cierpi komfort podróżowania. Z jednej strony nierówności drogi są dobrze tłumione, a z drugiej szybkie pokonywanie łuków nie kończy się przechyłami nadwozia. Na plus zaliczyć trzeba też świetną pozycję za kierownicą, którą zapewniają dobrze wyprofilowane fotele i regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. (…) 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów jest precyzyjna, chociaż poszczególne przełożenia „wchodzą” z wyczuwalnym oporem. O ile panom nie powinno to przeszkadzać, to płeć piękna może mieć zastrzeżenia.

Wykończeniu wnętrza trudno coś zarzucić. Plastiki są miękkie w dotyku, materiały tapicerskie przemyślanie dobrane, a wszystko precyzyjnie zmontowane. Szkoda, że zabrakło konsekwencji w sposobie podświetlania zegarów i urządzeń na panelu centralnym. Szybkościomierz, obrotomierz i komputer pokładowy mają białą barwę, wyświetlacz radioodtwarzacza świeci na niebiesko, a jego przyciski na czerwono. Taka różnorodność kolorów męczy wzrok. Z przodu i z tyłu jest sporo miejsca. Nie można narzekać ani na ilość przestrzeni na wysokości kolan, ani nad głowami. Niezbyt duży jest schowek przed pasażerem z przodu, za to w schowkach w drzwiach przednich mieści się 1,5-litrowa butelka z napojem. Bagażnik ma pojemność 350 l, co jest wynikiem typowym dla 5-drzwiowych samochodów kompaktowych. Dla porównania kufer Toyoty Auris ma 350 l, Forda Focusa – 396 l, a Hyundaia i30 – 340 l. Bagażnik Golfa ma regularne kształty, dzięki czemu łatwo jest pakować do niego bagaże.

Artur Ławnik / Autotesty.com.pl: Stylistyka najnowszego Golfa jest stonowana, ale nie brakuje jej zadziorności. Z przodu reflektory nawiązują do tych ze sportowego modelu Scirocco. Dzięki temu, we wstecznym lusterku widzimy że, ma "groźne" spojrzenie. Linia boczna zmieniła się najmniej w stosunku do poprzedniej wersji. Jedyną nowością są przetłoczenia, bocznej części nadwozia, które nadają autu dynamiczności. Tył, to przede wszystkim sporych rozmiarów klosze lamp, które przypominają te z większego modelu Touarega. Volkswagen Golf VI jest autem, które może się podobać, choć niewyróżniającym się niczym szczególnym.

Wnętrze prezentowanego Golfa, oferuje komfortowe miejsca dla czwórki dorosłych pasażerów. Nie ma znaczenia ile mają wzrostu, każdy znajdzie wygodną pozycję do podróżowania. Przednie miejsca są bardzo dobrze wyprofilowane i posiadają niezłe trzymanie boczne. Tylna kanapa jest obszerna, dlatego zapewnia komfort nawet na bardzo długich trasach. Bez problemu zapakujemy wszystkie potrzebne bagaże do 350-cio litrowego bagażnika o ustawnej podłodze i niskim progu załadunkowym. (…) Konsola środkowa jest perfekcyjna i dziecinnie prosta w obsłudze a przy tym miło dla oka zaprojektowana. Piękne zegary, umieszczono w dwóch oddzielnych tubach pomiędzy komputerem pokładowym, są czytelne i przejrzyste, a ich białe podświetlenie koi zmęczone oczy kierowcy.

VW Golf VI – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 51-52, 15 grudnia 2008 r.) porównywał Golfa VI generacji z innymi autami kompaktowymi:

W opinii testujących Golf VI jest pod każdym względem lepszy od poprzednika, a i z rywalami sobie poradzi. - Ach, jak tu dobrze! Wszystkie przyciski zgrupowano w taki sposób, że nawet ktoś, kto po raz pierwszy wsiada do Golfa, obsługuje je intuicyjnie. W kabinie mamy dużo miejsca, a pozycja siedząca jest bez zarzutu – pisze Tomasz Kamiński. -  Przyjemność z jazdy wzmagają dodatkowo wygodne fotele z dobrym podparciem z boku.(…) dający znakomite czucie układ kierowniczy znajduje idealny tor ruchu jakby sam z siebie, a czuwające w tle ESP (opcja) nie psuje frajdy z jazdy. (…) Także pod względem komfortu Golf jest dopracowany. Nawet większe dziury w jezdni i inne nierówności nawierzchni nie są w stanie wyprowadzić niemieckiego kompakta z równowagi - czytamy w AŚ.

VW Golf VI 1.6 TDI 90 KM – DANE TECHNICZNE

Volkswagen Golf VI DANE TECHNICZNE
NADWOZIE                         
Rodzaj  
Długość / szerokość / wysokość (metry)  4,199/1,779/1,480
Rozstaw osi (metry)  2,578
Masa własna (tony)  1,239
Pojemność bagażnika (litry)  350
Pojemność zbiornika paliwa (litry)  55
SILNIK  TDI CR DPF
Paliwo  olej napędowy
Liczba cylindrów  4
Moc (kW / KM)  66 / 90 (4400 obr./min)                                     
Moment obrotowy (Nm)  250 (2500 obr./min)
OSIĄGI  
Szybkość maksymalna (km/h)  189
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,3
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)                  
Cykl miejski (litry/100 km)  5,7
Cykl pozamiejski (litry/100 km)  3,9
Cykl mieszany (litry/100 km)  4,5
CENA  
listopad 2011  71 160 zł
DODATKI  
Ksenony (zł) 3630 zł
Nawigacja (zł) 7460 zł
Skórzana tapicerka niedostępna

VW Golf VI 1.6 TDI 90 KM - SPALANIE

Według danych producenta, VW Golf VI z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF o mocy 90 KM spala: 5,7 litra/100 km w cyklu miejskim, 3,9 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,5 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, VW Golf VI z silnikiem 1,6 TDI 90 KM pali:

* ŚREDNIO – 5,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,3 l/100 km
* W TRASIE – 4,5 l/100 km

VW Golf VI 1.6 TDI 90 KM – CENA

Ceny nowego VW Golfa VI generacji zaczynają się od 59 990 zł za podstawową wersję Trendline z 3-drzwiowym nadwoziem i silnikiem benzynowym 1.4 80 KM. Opisywana przez nas wersja Trendline z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF w słabszej wersji o mocy 90 KM, z 5-drzwiowym nadwoziem, to wydatek rzędu 71 160 zł.

VW Golf VI 1.6 TDI 90 KM - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> VW Golf VI 2011- cena od 59 490 zł

>>> VW Golf VI 2010 – cena od 44,9 tys. zł

>>> VW Golf VI 2009 – cena od 37 tys. zł

oprac. Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium