VW Jetta – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-28 11:08

VW Jetta - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o VW Jetta za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA VW JETTA 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie VW Jetta, ranking niezawodności, ZDJĘCIA VW JETTA - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie VW JETTA tylko na Superauto24.pl.

VW Jetta – WSTĘP

Volkswagen Jetta to stosunkowo popularne auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Jetta I generacji powstała w 1979 roku, jako wersja sedan VW Golfa I generacji, a zaprojektował ją sam włoski mistrz Giorgetto Giugiaro. W istocie Jetta była więc Golfem z „doklejonym” plecakiem. Po dwóch generacjach Jetty, Golf sedan występował jako Vento a następnie Bora. W 2005 roku VW powrócił do nazwy Jetta.

>>> VW Jetta 2011 – CENA od 69,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> VW Jetta 2008 – CENA od 36,9 tys. zł

>>> VW Jetta 2005 – CENA od 24,9 tys. zł

Obecnie w sprzedaży znajduje się VW Jetta VI generacji, która zadebiutowała w 2010 roku. W Polsce VW Jetta w podstawowej wersji Trendline, z doładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TSI 105 KM i manualną, sześciobiegową skrzynią kosztuje 69 990 zł. Najdroższa odmiana Highline z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR DPF 140 KM kosztuje 101 490 zł.

VW Jetta – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl przeważają opinie zadowolonych użytkowników VW Jetty:

> Piotr: Auto VW Jetta 1.4 TSI VI generacji to, moim zdaniem kompromis pomiędzy, świetnym ale mniej prestiżowym golfem a bardzo prestiżowym ale duuużo droższym Passatem. Za niecałe 80 tys zł. w wersji High Line w pakiecie premium można wyjechać, nowoczesnym, fajnie wyposażonym i dynamicznym autem, które poza przyjemnością z jazdy (dynamiczny i oszczędny silnik)daje również prestiż limuzyny. Postawiony obok Passata nie różni się prawie niczym (4 cm krótszy), więc po cóż płacić ponad 100 tys zł. za Passata?? Ja mam auto wreszcie takie jakie chciałem. Pewnie, że ma kilka wad jak ordynarne zawiasy w klapie bagażnika, plastyk w kieszeniach bocznych drzwi, ale nie ma aut bez wad. W każdym razie autem jeżdżę max.6 lat. następnym będzie, pewnie również Jetta. W USA Jetta zrobiła furorę jest najlepiej sprzedawanym europejskim autem. Ale wersje USA są gorzej wykończone i posiadają potężne i nieekonomiczne silniki 2.5 L. W Polsce taki model chyba by się nie sprzedał.

> Gtj: Auto wygląda drapieżnie. Z tym silnikiem i skrzynią biegów wrażenia z jazdy są genialne. Miejsca w środku i w bagażnika jest masa. Małe spalanie. Moim zdaniem bezkonkurencyjny w swojej klasie.

> Grzegorz: Idealny kompromis pomiędzy dynamiką i ekonomią spalania. Nowoczesny, sportowy sedan z charakterem, jakość wykonania i komfort jazdy dają gwarancję przyjemności użytkowania. Gorąco polecam.

VW Jetta - film z CRASH TESTu Euro NCAP

VW Jetta – OPINIE DZIENNIKARZY

Czesław Wachnik / Regiomoto.pl: Patrząc na Jettę z przodu nie trudno dostrzec jej podobieństwo do nowego Passata. Widać je zresztą w całej sylwetce auta. Z daleka VW Jettę trudno wręcz odróżnić od większego modelu. Trzeba przyznać, że jest w tym logika. Volkswagen upodobnił auto niższego segmentu, do tego z wyższego. Tak postępuje większość koncernów. Z ciekawostek – tylna klapa bagażnika wg zapewnień inżynierów Volkswagena jest tak zaprojektowana, by dociskać tył samochodu do drogi. Sylwetką nowy Volkswagen Jetta przypomina Passata, natomiast wnętrze przejęto z Golfa. W obu samochodach jest niemal identyczna deska rozdzielcza, bez jakichkolwiek ekstrawagancji i udziwnień. Typowo niemiecka – świetnie zaplanowana i wykonana z dobrych materiałów.

Kierowca ma przed sobą klasyczne zegary – obrotomierz i prędkościomierz. Ten drugi – co wygodne w erze fotoradarów – jest z prawej strony. Trzyramienna kierownica jest średniej wielkości jak na tę klasę auta, ale jednocześnie wygodna. Wnętrze VW Jetty jest obszerne, sprawia wrażenie znacznie większego niż w Golfie. I z przodu, i z tyłu mogą wygodnie podróżować nawet wysocy pasażerowie. No i bagażnik – rekordowa jak na kompakty pojemność – 510 litrów.

Krzysztof Kartasiński / Autokrata.pl: Kompaktowe sedany budzą tyle emocji, co posiłek w przydrożnej knajpie. Często na sam widok odchodzi nam ochota, by go zjeść. Gdy już się przełamiemy, okazuje się, że jego walory smakowe także pozostawiają sporo do życzenia. Podobnie jest z kompaktami, którym ktoś na siłę dokleił bagażnik. Wygląd tych samochodów zazwyczaj wywołuje grymas na twarzy, a przyjemność z jazdy nimi także jest sprawą dyskusyjną. Czy z Volkswagenem Jettą jest podobnie? Nowa Jetta nie jest zwykłem Golfem z doklejonym bagażnikiem. Niemiecki producent postanowił, że auto będzie stanowiło pomost pomiędzy niemieckim kompaktem a Passatem. Jetta powstała z myślą o osobach, które nie mogą sobie pozwolić na zakup lub po prostu nie potrzebują auta tak dużego jak Passat, a chcieliby mieć coś większego i bardziej eleganckiego niż młodzieżowy Golf.(…)

Wnętrze Jetty wygląda znajomo. Kierownica czy konsola środkowa prezentują się podobnie jak w Golfie, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że coś tu nie gra. Nie chodzi wcale o inny zestaw zegarów, które w Golfie umieszczono w eleganckich tubach, a w Jetcie nie, ani o detale takie jak inne umiejscowienie regulacji lusterek. Wygląda na to, że do wykończenia kabiny nie przyłożono się tak dobrze jak w kompaktowym kuzynie i użyto w niej materiałów niższej jakości. Pozycja za kierownicą jest wygodna. Nieco irytuje skokowa regulacja oparcia fotela, ale nie jest to element, którego używa się często, więc można na to przymknąć oko. Testowana przez nas wersja Highline miała jasne wnętrze i fotele, których boki obito skórą, a środek zwykłym materiałem. Dobre wrażenie psują w kabinie boczki drzwi, na których Volkswagen postanowił zaoszczędzić, wykładając je plastikiem. Ilość miejsca jest zadowalająca, szczególnie w drugim rzędzie, gdzie spokojnie można założyć nogę na nogę. Niestety wyższe osoby będą musiały się nieco przygarbić, gdyż opadający dach ogranicza przestrzeń na głowę. Bagażnik samochodu ma 510 l pojemności, czyli tylko o 55 l mniej niż w Passacie. Jest to kolejne miejsce, gdzie producent ujawnia tendencję do skąpstwa, gdyż pokrywę bagażnika zamontował na zwykłych zawiasach, a nie nowoczesnych teleskopach, które nie ugniatają bagażu.

Pora na jazdę. Charakterystyka zawieszenia Jetty spodoba się kierowcom jeżdżącym szybko. Auto prowadzi się pewnie, jest sztywne i pozwala pokonywać zakręty z wysokimi prędkościami. Zarazem Jetta dobrze radzi sobie z wybieraniem nierówności, o czym w kabinie informują dźwięki głośno pracującego zawieszenia. Jazdę po zakrętach umili także czuły, choć pracujący bez większego oporu układ kierowniczy, który pozwala precyzyjnie wybierać tor jazdy. Do takiej charakterystyki pasuje mocny silnik benzynowy.

VW Jetta – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 11, 17 marca 2011 r.) testował VW Jettę 1.2 TSI 105 KM:

- Choć czterodrzwiowe wersje aut kompaktowych oferują zazwyczaj więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż, to jednak nie zdobywają takiej popularności jak hatchbacki. Dlatego też wielu producentów próbuje zachęcić klientów do zakupu sedanów, nadając im bardziej ekskluzywny charakter. Tak jest chociażby w przypadku Fluence'a oraz Corolli, które wykonano i wyposażono lepiej od pięciodrzwiowych odpowiedników – pisze red. Janusz Borkowski. Przyglądając się kompaktowemu sedanowi Volkswagena, testujący z AŚ odnieśli wrażenie, że producent nie miał wyraźnie zarysowanej koncepcji budowy tego auta. Z jednej strony mimo identycznego jak w Golfie rozstawu osi wygospodarowano o wiele więcej przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, z drugiej zaś „zapomniano” o zapewnieniu im większej ilości miejsca nad głowami. Efekt jest taki, że mężczyzna mierzący ponad 180 cm może niemal założyć nogę na nogę, ale za to siedzi skulony. Mało tego, nisko opadająca linia dachu utrudnia wysiadanie. Mieszane uczucia wywołuje u nas również bagażnik. Owszem, został ładnie wkomponowany w tył sedana i możemy pochwalić go za dużą pojemność (510 l – tylko o 55 l mniej niż w Passacie), jednak nieosłonięte zawiasy jego pokrywy mogą uszkodzić przewożony bagaż. Kolejne rozczarowanie przeżyliśmy po przyjrzeniu się wnętrzu. Jetta należy co prawda do klasy kompakt i nikt nie wymaga od jej producenta, by rozpieszczał materiałami wykończeniowymi rodem z luksusowych limuzyn, ale przecież prezentowane auto to „bogatszy” wawiant Comfortline za ponad 72 tys. zł. Oczekiwalibyśmy więc ciekawiej zaprojektowanego wnętrza (niemal identyczne jak w Golfie) i lepszych tworzyw (zwłaszcza w boczkach drzwi). Wniosek nasuwa się sam: Jetta to tylko kolejna wersja nadwoziowa kompaktowego Volkswagena.(…)

- Jettę prowadzi się bardzo podobnie jak Golfa, co oznacza, że samochód ma precyzyjny układ kierowniczy oraz komfortowe zawieszenie. W ekstremalnych sytuacjach i na dziurawych drogach pojawiają się jednak różnice na niekorzyść nowszego modelu. Jetta wykazuje większą skłonność do nadsterowności. Na szczęście pojazd wyposażono w seryjne ESP, które może wówczas przyjść kierowcy z pomocą. Także podczas pokonywania nierówności poprzecznych w Jetcie wyraźnie słychać głośniejszą pracę zawieszenia tylnej osi – czytamy w AŚ. W podsumowaniu testu dziennikarze AŚ ocenili, że pod względem przestronności wnętrza, pojemności bagażnika i ceny nową Jettę można nazwać „małym Passatem”, jednak jak na limuzynę brakuje jej prestiżu i lepszego wykończenia. Zdziwiły mnie błędy niemieckich konstruktorów, którzy tworząc nadwozie, zostawili wystające zawiasy w bagażniku i mocno ograniczyli przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy.

VW Jetta 1.2 TSI – DANE TECHNICZNE

 VW Jetta  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  sedan
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                  4,644/1,778/1,482  
 Rozstaw osi (metry)  2,651
 Masa własna (tony)  1,227
 Pojemność bagażnika (litry)  510
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  55
 SILNIK  TSI
 Paliwo  benzyna bezołowiowa
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  77 / 105 (5000 obr./min)                                                
 Moment obrotowy (Nm)  175 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  190
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  10,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,9
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,7
 CENA  
 listopad 2011  69 990 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  od 3040 zł do 7460 zł
 Skórzana tapicerka  niedostępna

VW Jetta 1.2 TSI 105 KM - SPALANIE

Według danych producenta, VW Jetta z silnikiem benzynowym 1.2 TSI 105 KM spala: 7,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,9 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, VW Jetta z silnikiem 1,2 TSI litra pali:

* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,8l/100 km
* W TRASIE - 5,1l/100 km

VW Jetta – konkurencja

Bezpośrednimi rynkowymi konkurentami VW Jetty są wersje sedan kompaktowych aut, czyli m.in. Renault Fluence, Ford Focus sedan, Skoda Octavia oraz Toyota Corolla.

VW Jetta (2011) – CENA

VW Jetta w podstawowej wersji Trendline, z doładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TSI 105 KM i manualną, sześciobiegową skrzynią kosztuje 69 990 zł. Najdroższa odmiana Highline z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR DPF 140 KM kosztuje 101 490 zł.

VW Jetta - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> VW Jetta 2011 r. – cena od 72,9 tys. zł

>>> VW Jetta 2009 r. – cena od 44,9 tys. zł

>>> VW Jetta 2006 r. – cena od 29,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki